Ensparkibaken

Alla inlägg den 6 januari 2017

Av maricici - 6 januari 2017 02:00

Snart -24 utomhus och vi söker säkringar som gått. Just nu till motorvärmarna och utebelsyningen. Om det inte nu var skymmningsreläet som rök. Vi är oense om allt utom att det får vara till i morgon. Tittar på SMHI som utlovar -27 innan morgonen men sedan ska temperaturen visst stiga lagom till vi ska iväg och hämta den äldre grabben. Bra.

Trettonhelgen

Firades med torskgryta och potatis till middag. Maten är inte viktig men däremot så brukar jag passa på att njuta av dom tända marshallerna och så mysbelysningen en sista gång innan den plockas ner. Här väntar vi inte en vecka till utan börja rensa redan på lördag och yngste grabben åt upp det sista av det hemlagade julgodiset i kväll. Synd för mig-jag hade siktat in mig på chokladtryfflarna annars. Och sedan börjar transportsträckan fram till våren. Fettisdagen firas på sin höjd med en semla och alla hjärtans dag så brukar jag alltid hitta någon kul bakelse och blomma till resten av familjen som undrar vad detta ska vara bra för. Ska vara påsken då, men egentligen så är vi inga riktiga påskfreaks. Grabbarna vill ha sina godisägg och så ska förstås samlingen med häxor plockas fram. Och Mars; dags att sätta tomat och gurkfrön i jorden och undra om sommaren inte kommer snart.


Church of Satan

Det var länge sedan jag länkade dit som någon påpekade och det kan ju bero på att jag arbetar på fri hand så att säga.

Men jag anser fortfarande att det mesta stämmer rätt bra med mina egna åsiktspaket, redskap och arbetsmaterial. Då får det räcka så. Alltså; dit länkar vi inte i "godhetsfrågan" som kommit upp på senare tid. Finns inget i den som ligger inom deras personliga intresseområde. Eller mitt om jag ska vara ärlig.

En fråga om två alldels för snäva begrepp som inte behöver hindra oss att jobba inom brandförsvaret, polisen, ambulansen eller vård och omsorg övht. Eller i US Army. Eller i webbgrupper som heter jagärhär. Vi vet själva vad vi röstat på så det behöver inte andra berätta något om.


Framtiden

Brukar jag inte fundera mycket på för min personliga del, men jag siar om en faktiskt rätt oförutsägbar sådan där det inte verkar vara något paradigmskifte på gång world wide. Noterar att allt flera intresserar sig för miljöfrågor och försöker skapa en hållbar livsstil därefter. 80 och tidiga 90-talets konsumtionshets verkar defintivt ha spelat ut sin roll.


Natten

Fortsätter bjuda på kyla, kall nästipp och en önskan att krypa till sängs fullt påklädd. Och utebelysningen gick igång till sist. Det var skymmningsreläet. Musik i natten; Dan Anderssons romantiska melankoli möter bluesmannen Roffe Wikström, bättre kan det inte bli.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards