Ensparkibaken

Alla inlägg den 23 maj 2018

Av maricici - 23 maj 2018 12:00

sitter på Twitter och slänger ut en massa post-it notes som jag stoppat i den mentala byrålådan under utropstecknet; Detta borde jag ha sagt för länge sedan!

Förmodligen sparade därför att jag hade viktigare saker för mig den dagen än att gå i polemik mot den och den...

Det är inte en fråga om att inte stöta sig med någon, utan en fråga om att välja rätt tidpunkt för sina strider.

Åtminstone vad mig beträffar.

Och så städas det bokstavligen, men det blir väl inte så rolig läsning såvida man inte ser det inspirerande i att skrubba våtutrymmen från väggar till tak, tvätta badrumsmattor och hänga på tork i solen, och avslutningsvis droppa eterisk olja på aromastenar; koncentrerad rosenolja till "mitt" badrum och mandarinolja till grabbarnas utrymme.

Med en paus för att titta till nyheterna för första gången på flera dagar.

Läste om något bröllop i det Brittiska kungahuset och konstaterade att jag missat något av rubrikerna att döma.

För övrigt har jag ett viktigare bröllop i fokus; dom heter Cecilia och Kristoffer af folket och är världens raraste brudpar.


Och i dag ska jag putsa grabbarnas fönster och hänga upp sommargardinerna.

Och gratulera äldste grabben på hans 40-årsdag som inträffar i dagarna.

Och bli nostalgisk..

Han föddes precis en sån här högsommarvarm Majvecka då rosorna stod i full blom i sjukhusparken utanför fönstret.

Men nu är det annexet rivet och parken har ersatts av en jätteparkeringsplats.

Och den storögad bebisen har blivit  "gubbe" och hans mor börjar närma sig slutstationen enligt samma åldersbedömning då.

Men stor sak i det...

Dags att logga ut och fortsätta med röjet och hoppas att det inte dyker upp något mera mentalt.


Räknar ut hur mycket pappersnäsdukar som kommer att gå åt

under tiden den spelas:

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards