Ensparkibaken

Alla inlägg den 22 juli 2019

Av maricici - 22 juli 2019 23:14

känner inte så mycket av den där stora tröttheten efteråt som brukar beskrivas, har nästan jobbat i mitt vanliga tempo i dag. Men mentalt känns det av, orkar inte engagera mig i något annat än korsorden i hemmets journal för tillfället, en del av återhämtningsperioden har jag en känsla av. Är nog på banan igen inom en inte allt för avlägsen framtid, till någras glädje och andras förtret.

Vår andra konvalescent, katten med njursvikt. Fortfarande mager som ett snöre, men har i alla fall börjat ta kortare promenader runt tomten och är sugen på allt utom sitt dietfoder.

     Jag kallar dom skatmor och skatfar. Ett par absolut orädda skator som kommer för att ta för sig ur vattenskålarna som vi satt ut till katterna.

Yngste grabben sitter och får ett nageltrång ompysslat.  

 

Ute och handlar glass i högsommarvärmen. Magnum white chocolate&cookies, ny favorit.

 

Glassigt värre. Den äldre grabben njuter av en banana split toppat med lite jordgubbar efter eget recept.


  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards