Ensparkibaken

Direktlänk till inlägg 10 juli 2021

En vecka utan internet

Av maricici - 10 juli 2021 20:56

Håller på att byta operatör och ja, det här med it-teknik är inte min grej om man säger så   Efter att ha hyrt in en tekniker med f-skattesedel så hade vi i alla fall en fungerande TV med 82 kanaler eller vad det nu var..

Men inget nådde ut till datorerna, och så la wifin av i morse. Startade om router och fiberdosa utan reslutat och ringde kundtjänst, där någon mumlade om gamla datorer och dåliga kablar. Insåg att något fått jobb genom AF och skräpansökningar, tackade och lade på. Ringde äldste grabben med jämna mellanrum, inget svar. Ringde supporten igen och fick tala med en vettig människa denna gång som bad mig göra en fabriksåterställning på routern och vips så fungerade dotterns wifi och spotify sjöng för full hals igen. Återstår bara att koppla ihop nätverket, fattas ett par datorer, bildkatalogen och en skrivare vars drivrutiner försvunnit på något mysko sätt. Fick tag i äldste grabben (han hade inte hört mobilen för alla susande fläktar som var igång i deras 1½ rummare.Han lovade att i alla fall försöka komma loss och hjälpa mig med resten till veckan.

Och yngste grabben som varit hemma över helgen gillar i alla fall kanalutbudet. Han har hittat en tecknad hund som heter Ib och är rätt så glad i korvar på någon kanal. Snart är säsong ett avbetad och jag börjar lära mig den lilla truddelutten om Ib som är ganska optimistisk.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maricici - 31 maj 2023 11:57

4000 kronor och vad ska jag göra med alla dessa pengar?   Svaret är att jag flyttade över dom till min buffert som krympt betänkligt under vintern på grund av elpriserna, en bil som behövde verkstad, småfix och ombesiktning samt en ny gräsklippare. V...

Av maricici - 31 maj 2023 01:04

  Var just på väg att lägga mig när dottern ropade och undrade om jag såg vad hon såg. Jo minsann, det brinner någonstans, ser ut som det är i skogen. Ringde 112 som redan fått larmet men tackade för uppmärksamheten. Tog en sväng ut för att försöka...

Av maricici - 3 maj 2023 20:50

efter att ha fått ombesiktning på trasiga bromsskivor bak och ett kostnadsförslag på 6000:- (en grundlig biltvätt inräknad) från verkstan. Och ärligt så var jag jävligt låg till att börja med. Elförburkningen har precis börjat minska och jag har ökat...

Av maricici - 1 maj 2023 21:19


  Blev bara en bild för vi hade fullt upp med att sitta och prata med besökare som stannade till. Prat om kameran och och berättelser runt bilden för den som var intresserad. Om huggormen som fick många att stanna till och som inte var ett dugg f...

Av maricici - 30 april 2023 22:32

I kväll efter 7 långa år gick vi nämligen upp till SHL igen inför nästa säsong. Och det känns ungefär som spelarna beskrev det, jag har inte riktigt hunnit ta in det än. Men visst fan är man glad, sitter med ett fånigt flin på läpparna och dunkar IRL...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards