Ensparkibaken

Alla inlägg den 4 november 2021

Av maricici - 4 november 2021 14:46

 

Insnöad trädgårdstomte

 

Den äldre grabben på besök

 

Köpte en halvvissen forellbegonia på rea. Den återhämtade sig och blommar för fullt som synes.

 

Chokladmousse till efterrätt

 

Frostnupen rosenbuske.

Av maricici - 4 november 2021 13:53

och som vanligt så ligger detaljer inom sekretessen, men det var ändå inte dit jag ville komma utan bara en reflektion över hur jag fungerar. När tempot pumpas upp med kaffe på stående fot och 3:30 fikat i en hast kl 05:45  och man får verkligen hugga i då jobbar jag som bäst och som extra plus fungerade nattens kollega likadant. Och som genom ett under blev vi färdiga i tid och kunde lämna rapport till dagpersonalen kl 06:45. Lite om tiderna; har inte schemalagda raster utan måltidsuppehåll nattetid och det innebär att man ska vara tillgänglig för sina kunder då det behövs. 23-kaffet intog jag för den delen inte på stående fot utan tillsammans med en kund som tyckte det skulle smaka gott med en kopp. Och tiden på morgonen är mellan 6:45 och 7:00 som är avsatt för rapport och överlämnande till dagpersonalen.

Och nu är det dags för sista natten på det här passet och i morgon hämtar vi yngste grabben för att fira hans födelsedag i efterskott.

 

 

Trött väder ute denna höst, bara regn och dimma.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards