Ensparkibaken

Alla inlägg den 7 mars 2023

Av maricici - 7 mars 2023 20:08

Gick i tidig pension i December och tänkte att jag ska a) vända dygnet rätt, b) äta nyttigare och på regelbundna tider och c) motionera regelbundet. Dessutom så anmälde jag mig på vikarielistan under rubrik pensionärer som vill jobba för jag kan ju välja bort nätter nu när jag får en ganska hyfsad slant vare månad. Vad kan gå fel?

Kanske att ettårsavtalet med min ellevaerantrör skrivs om vid årsskiftet och hamnade på ockerpriset 2 kr per kilowatt.  

Kul när man har direktverkande el som uppvärmning. Har stängt element, kallställt garaget,  kört luftvärmepump, tilläggseldat i braskamin och gått i fårskinnstofflor och ylletröjor mot kylan och jag antar att en elräkning på 9500 kronor var det bästa vi kunde åstadkomma.  Undrar vad den gått på om vi INTE sparat?


Sedan borde jag väl uppdatera om hockeyallsvenskan och fan vad det går bra för MoDo i år, serieledare mest hela säsongen.  Men sanningen är att jag är vidskeplig i hockeysammanhang och nu vågar jag inte ens andas om slutspurten. Senast jag gav hals så avbröts en 16 raka svit och det började gå sådär  

Så vi får se i morgon...


Veckans   Jobbade natten mot måndag och fick en vitamininjektion av mina helsköna kollegor och gamlingar.

Veckans   Elräkning med förfallodag 03-28: 8300 kronor.

Av maricici - 7 mars 2023 19:46

Trodde du at tjag glömt dig? Nä, det är värre än så, jag hade planer på att överge dig helt och hållet.

Det har varit två tunga år sedan sambon gick bort och när det började ljusna lite så drabbades svärdottern av en rektalcancer som spridit sig till obotlig. Hon gick bort i Oktober 2022 och sedan dess har vi stöttat äldste grabben som är helt förkrossad av sorg och saknad.


  Linda 1978-2022  

 

 





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards