Ensparkibaken

Alla inlägg den 3 maj 2023

Av maricici - 3 maj 2023 20:50

efter att ha fått ombesiktning på trasiga bromsskivor bak och ett kostnadsförslag på 6000:- (en grundlig biltvätt inräknad) från verkstan. Och ärligt så var jag jävligt låg till att börja med. Elförburkningen har precis börjat minska och jag har ökat mitt månadssparande till 1600 och så händer detta. 

Tittade in till äldste grabben då jag ändå var inne i stan och han såg riktigt bekymrad ut över min dystra sinnesstämmning. Dottern undrade om vi vågade köra med dassiga bromsar och jag antar det eftersom det inte blev körförbud och tid på verkstan är bokad den 17 Maj och vi ska inte så långt innan dess. Bara två resor med grabbarna, först den ena denna helg och den andra nästa.  

Tittar till ekonomin; har köpt presenter till den äldre grabbens födelsedag, sommargarderoben är uppdaterad, har en årsförbrukning kött och färs i frysen och skafferiet är nyligen påfyllt. Dessutom har dottern lovat att bidra med en slant till bilreparationen och det innebär att jag inte behöver nalla ur bufferten. Och så blev man genast på bättre humör.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2023
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards