Ensparkibaken

Direktlänk till inlägg 18 mars 2014

Lunchläsningen....

Av maricici - 18 mars 2014 12:24

föll bort för ett telefonsamtal från yngsta syrran där familjen slagits i däck för andra gången i vinterkräksjukan, och så hade morfar halkat i duschen på boendet och slagit sig och hade ont. Allt är glömt utom att jag sitter som den självpåtagna usla anhörig som inte ens vet att pappa halkade i duschen i Fredags-och idag är det Tisdag.   Försökte med att jag haft en fulltupphelg med grabbarna där den äldre varit risig i magen igen med allt vad det innebär av smärsamma uppstötningar med påföljande självskadegrejor där han dunkar armarna gula och blå mot knäskålarna..

Det blir så när man inte är verbal och kan ventilera sig mot andra-antar jag.

På Måndag hade jag ett långt telefonsamtal med Mari på hans DV, som egentligen skulle vara kort och handla om ett par kvarglömda badbrallor, men då halkar man in på från det ena till det andra..

Samt om yngste grabbens flytt dit till hösten, han mister som sagt var sin plats på sitt nuvarande brukarkooperativ på grund av indragen LSS-assistans utanför sin bostad. Och så blir det samtal för genomförandeplan så fort som möjligt, inte denna månad för då är vi båda uppbokade alla lediga dagar med egna sjukhusbesök, optikerbesök och diverse möten..

Och morfar...

Ringde, men han svarade inte på telefonen, tittade på klockan och såg att det var lunchtid.

Enligt syrran så var han i alla fall vid gott mod och svarade med ett ont? Äsch..  

Tänkte precis avsluta lunchen med lite bloggläsning, men det kom ett samtal från yngste grabbens dagligverksamhet där två främmande badhanddukar som hittat hit identifierats och åtminstone en var tillbaka till rätt ägare. Däremot fattas en svart de luxe med broderat förnamn specialbeställd till aktiviteter som kräver namnmärkta prylar. Vår badhandduk.

Och nu är lunchpausen slut.



 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av maricici - 31 maj 2023 11:57

4000 kronor och vad ska jag göra med alla dessa pengar?   Svaret är att jag flyttade över dom till min buffert som krympt betänkligt under vintern på grund av elpriserna, en bil som behövde verkstad, småfix och ombesiktning samt en ny gräsklippare. V...

Av maricici - 31 maj 2023 01:04

  Var just på väg att lägga mig när dottern ropade och undrade om jag såg vad hon såg. Jo minsann, det brinner någonstans, ser ut som det är i skogen. Ringde 112 som redan fått larmet men tackade för uppmärksamheten. Tog en sväng ut för att försöka...

Av maricici - 3 maj 2023 20:50

efter att ha fått ombesiktning på trasiga bromsskivor bak och ett kostnadsförslag på 6000:- (en grundlig biltvätt inräknad) från verkstan. Och ärligt så var jag jävligt låg till att börja med. Elförburkningen har precis börjat minska och jag har ökat...

Av maricici - 1 maj 2023 21:19


  Blev bara en bild för vi hade fullt upp med att sitta och prata med besökare som stannade till. Prat om kameran och och berättelser runt bilden för den som var intresserad. Om huggormen som fick många att stanna till och som inte var ett dugg f...

Av maricici - 30 april 2023 22:32

I kväll efter 7 långa år gick vi nämligen upp till SHL igen inför nästa säsong. Och det känns ungefär som spelarna beskrev det, jag har inte riktigt hunnit ta in det än. Men visst fan är man glad, sitter med ett fånigt flin på läpparna och dunkar IRL...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<<
Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards