Ensparkibaken

Direktlänk till inlägg 13 juli 2014

Ny kategorirubrik

Av maricici - 13 juli 2014 10:51

Kläder, mode, något som jag har ärvt efter mamma och inte har en tanke på att överge..

Hon var för övrigt en skicklig hemsömmerska som sydde sina egna kreationer och gjorde inprovningar på standardkonfektion så den satt som skräddasrsydd, både åt sig själv och andra och där har jag defintivt mina begränsningar.

Eller så minns vi mamma, alltid vid sin symaskin och med ett knappnålsbrev i mungipan.

Åter till mig, inspiration hämtas överallt, från senaste trenderna i diverse modemagasin, från second hand, från gamla trender i gamla modemagasin, från någon ovanligt lyckad kreation man mött på gågatan i stan, och framför allt från den egna kroppsarketypen och färgspektrat..

Inget plagg är för billigt för att användas, min fattiga arbetarmamma visade vägen till hur omvandlar masskonfektion till sin egen personliga stil.

Eller min främsta inspiratör i vuxen ålder är och förblir min mamma-där dök hon upp igen.


Allmänt så tycker jag att detta med kläder är en personlig grej där man inte behöver pådyvla andra sin personliga smak, med undantaget; när man blivit inbjuden att framföra sin åsikt speciellt. Svårt för en som influerats av sömmerskan som skulle kunna ge dig ett verkligt lyft med en inprovning här, och en nedsläppt eller uppsydd fåll där.

Själv tillbringade jag mina första tonår i en blåjeansuniform i protest och aversion mot mammas goda råd, med en liten kompromiss som hette burleskt tjockt lager läppstift i skrikeviolett..

Alltså kommer den här rubriken att innehålla sparsamt med kritik, men många tummen upp för sådant jag fastnat för.


Några personliga snabba:

Aldrig i min garderob; Paljettdekorerade plagg

Alltid i min garderob; Basicjeans i vitt, en bra grundstomme till många ouftis

Alltid på stranden: Ett praktiskt badlakan i big size format

Aldrig på stranden: Topless

Quick fix för oväntade inbjudningskort: Torrshampo och hårassecoarer, ta bort flagnat nagellack och kör naglar naturell, och så något ur basicförrådet svart med silverbijouterier till. Klart!

Favorit: Krimskramsringar från sommarmarknader och silverfärgade ska dom va.

Underkläder: Ska sitta bekvämt och vara funktionella.







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maricici - 31 maj 2023 11:57

4000 kronor och vad ska jag göra med alla dessa pengar?   Svaret är att jag flyttade över dom till min buffert som krympt betänkligt under vintern på grund av elpriserna, en bil som behövde verkstad, småfix och ombesiktning samt en ny gräsklippare. V...

Av maricici - 31 maj 2023 01:04

  Var just på väg att lägga mig när dottern ropade och undrade om jag såg vad hon såg. Jo minsann, det brinner någonstans, ser ut som det är i skogen. Ringde 112 som redan fått larmet men tackade för uppmärksamheten. Tog en sväng ut för att försöka...

Av maricici - 3 maj 2023 20:50

efter att ha fått ombesiktning på trasiga bromsskivor bak och ett kostnadsförslag på 6000:- (en grundlig biltvätt inräknad) från verkstan. Och ärligt så var jag jävligt låg till att börja med. Elförburkningen har precis börjat minska och jag har ökat...

Av maricici - 1 maj 2023 21:19


  Blev bara en bild för vi hade fullt upp med att sitta och prata med besökare som stannade till. Prat om kameran och och berättelser runt bilden för den som var intresserad. Om huggormen som fick många att stanna till och som inte var ett dugg f...

Av maricici - 30 april 2023 22:32

I kväll efter 7 långa år gick vi nämligen upp till SHL igen inför nästa säsong. Och det känns ungefär som spelarna beskrev det, jag har inte riktigt hunnit ta in det än. Men visst fan är man glad, sitter med ett fånigt flin på läpparna och dunkar IRL...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards