Ensparkibaken

Alla inlägg den 7 maj 2014

Av maricici - 7 maj 2014 19:11

Äkta hälft: Hur smakar det där?  

Jag: Sötpotatisen? Du får väl ta en bit och känna.  

Äkta hälft: *smaka, grina illa* Naaeäj, jag tror jag tar vanli potatis...

Jag: Det är sötpotatis, batat, släkt till vanlig potatis, du vet orginalet som kom hit med Jonas Alströmer och...    

Jag: Mmmmm, jag tycker den här var jättesmaskens, du missar något...

Äkta hälft: Den smakar kålrot..

Jag: Påminner om sötman i en tillagad kålrot, men utan kålrotens beska.

Äkta hälft: Vi har uppenbarligen inte samma smak du och jag.  

Jag: Nej, om jag tar en tugga ut biffen här nu och känner, den känns som tuggummi, ett gammalt och smaklöst sånt..

Vänder mig om och; Hallå, hallå Tomas, vart tar du vägen med dom där citronmuffinsarna? Alltså nu börjar du spåra ur och...

Sambon: Tror jag har feber, det kommer nog från vänsterhanden, den har svullnat för jäkligt idag..

Jag: Har du feber och har tränat?   Så det är inte en propp då?  

Sambo: Nej, nej, nej, det är ett nytt skov som kört igång

Jag: Och det är säkert? Du sjukskriver dig i morgon då!?

Och nu ska jag äntligen få mitt eftermiddagsröka.

 

Sötpotatis: Skölj, borsta och skär i centimetertjocka skivor, pensla med lite olja eller mjölkfritt margarin och stek i 225 grader ugnsvärme till dom mjuknat.

Droppa över lite citronsaft och toppa med finhackad chili. Ät som det är eller med fetaost för en laktovegetariansk variant.

 

Äkta Hälft

 

Selfie

 

Den äldre grabben föredrar citron, han käkade upp resterna



  




Av maricici - 7 maj 2014 11:23

Startade med 30 minuter uppvärming på motionscykel och inga cigaretter till morgonkaffet och fick genast in ett flyt där åtminstone revbenen kändes normalrörliga..

Sedan en tur till sopåtervinningen och en pratstund med faster, nybliven änka, känns bra att den änligen blev av.

In på coop och handla kattmat och 2 formfranskor från Pågens och så ta ut mera fickpengar till grabbarna och där slog nikotinabstinensen till rejält och jag fumlade på ett tag med koder, bankkort och en absolut stillastående skalle.

Tog dagens första cigarett där hemma och hoppas att jag kan hålla nertrappningsscemat dagen ut. Det går åtminstone bra att vara utan vid läggdags och det är åtminstone ett litet framsteg för en gammal storrökare (nåja, inte så litet,va)   

Låg för övrigt och planerade in lite trädgårdsarbete i går kväll, där en igenvuxen plätt bakom ved och redskapsskjulen ska röjas upp, grönsaker? Då måste det hyras en jordfräs och jordförbättras och det hinner vi inte om vi ska fortsätta måla kåken.. Men ett par träd? Fläder, havtorn eller Hansaros som ger fräsha egna nypon?

Frågade sambon om råd och fick en demonstrativt stängd dörr till svar..

Han har nämligen en bestämd åsikt om att allt ska jämnas med marken och ja, vi har våra delade meningar i den här familjen också, ja  Samt att det blir havtorn, hansaros eller aronia 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards