Ensparkibaken

Alla inlägg den 17 maj 2014

Av maricici - 17 maj 2014 19:53

Jag och grabbarna har firat den första varma vårdagen med lite utomhusjobb, vi har plockat fram giraffen, krokodilen, trollet, tjädern och ställt ut, vi har röjt fram växthuset och sått morotsfrö i tunna så har vi plockat fram trädgårdsmöblerna..

Lunch från pizzerian i grannbyn enligt den äldre grabbens önskemål, och sedan den första sommarglassen.

 

Jag och min magnum

 

Gud vilken selfie.  Har jag alltid sett ut som en anaconda när jag käkar glass?

  

Mysfaktor 12

 

Veggo till middag i alla fall

En sås av burktomater, vitlök, dunderhet chili, kapris och champinjoner med pasta till.



Av maricici - 17 maj 2014 11:59

 

Och vad hittar jag där? Jo syster och systerdotter som bjuder på hembakt gofika på den äldre grabbens födelsedag förra Söndan

 

Hallongrottor, kolagömmor och blåbärsmuffins. Den äldre grabben fastnade speciellt för den glaserade varianten, hans födelsedagsfavorit

 

Och en smarrig kokostårta med vaniljkrämsbas på kokosmjölk och garnerad med mandarinklyftor och rostade kokosspån. Mums   

 

Systerdottern vill inte vara med på bild, men måste få ett hedersomnämnande ändå 

Av maricici - 17 maj 2014 10:25

 

Arttypiska spår efter Homo Sapiens

Länk för järnvägsfreaks

 

Landsvägen mellan Bredbyn och Sidensjö-tror jag

 

Ahapp

Vad händer med slammet?

 

Men titta vem som ligger här och värmer upp

Huggo

 

Nu har man poserat färdigt


Av maricici - 17 maj 2014 10:04

 som ibland har bjudit in morsan till sina utfärder, men oftast hinner jag inte hänga med. Däremot har jag tagit mig tid att titta i hennes 450 bildersarkiv från veckan som gick nu på morgonen och kan bara utbrista: I  Norrland.

   

Svårt fall på den övre bilden, den undre ev någon som vatt ute med hunn

 

Eller hen

 

Va?!

 

Nä, nä kom inte hit!  

 

Så kan man ju också se det

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards