Ensparkibaken

Alla inlägg den 27 augusti 2014

Av maricici - 27 augusti 2014 22:47

Skulle visst lägga in några bilder i går men insjuknade i en bronkit där jag tillbringat föregåande kväll och natten snappande efter luft. Var till vårdcentralen idag där läkaren hörde slemrossel långt ner i bronkerna och fick receptbelagd hostmedicin som ska vara både slemlösande och luftrörsutvidgande, och så visade en normal snabbsänka på virus så det blev ingen antibiotika. Man mår som man förtjänar tänkte jag och plockade åt mig ett paket nikotintuggummi med tropisk fruktsmak då jag ändå var inne på apoteket. Har i alla fall haft dottern som var hygglig och tog över mina dagssysslor så jag fick ligga i sängen och vila fram till middagsdags.

Och givetvis tittar jag inte på uppdrag granskning i kväll, då jag inte tittat på det i någon större utsräckning någon gång förut. Frågar man mig så är det förvånande hur få som genomskådat ett sensationsvinklat program och för det andra lär väl det inte vara någon hemlighet att man har gjort bort sig rejält med den här SEKAB-affären.. Det har vi kommuninnevånare väl vetat länge.



Plockar fram något roligare, nämligen ett recept på hemgjord coleslawsallad som man kan äta ihjäl sig på. Passar inte bara till grillat utan även till kallskuret som skinka och pasta på svenska, dvs kungsörnens idealmakaroner serverade med köttbullar eller falukorv.

En jäkla god coleslaw (stor sats)

2.5 hg vitkål strimlad

2 stora morötter, grovrivna

2 dl hellmans majonäs

1 msk vitvinsvinäger

1 tsk dijonsenap

salt

grovmalen svartpeppar


Strimla och riv grönsakerna och blanda ingredienserna till dressingen för sig. Rör sedan ihop och smaka av med salt och peppar.


Varför jag rekommenderar Hellmans majonäs speciellt är inte bara för att den är gjord på ägg från frigående höns, utan också för att den har en unik fluffig smakupplevelse, inte fet och tung som många industrimajonäser brukar upplevas.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards