Ensparkibaken

Direktlänk till inlägg 15 september 2015

Ändrar utseende på bloggen

Av maricici - 15 september 2015 00:24

Snygg skogssjö, tråkig presentationsbild och inte riktigt 100 grönkombo, men det får duga så länge.

Läser yngste grabbens kontaktbok, han har varit vid Hörnsjön och promenerat i Fredags, vid Ögletjärn och grillat och plockat blåbär i Lördags och strosat runt i Idbyfjärdens naturreservat i Söndags..

Och så har han bakat en paj av blåbären och bråkat med brorsan om något.

Och jag har också varit ute. Kikat på smärtcentrums program i tidningen Reumatikervärlden och konstaterat att smärtan kan övervinnas med vissa strategier. Strategi ett; fyll hjärnan med positiva upplevelser, eftersom naturliv alltid tillhört mina positiva upplevelser var det inga problem. Jag blev inte trött för än den sista kvarten av dom två timmarna. Klättrade upp och ner i en hög kulle och rask promenad i lös sand. Och så vandra runt medan dottern fotade.

Och avslutningsvis lagt i en ny länk, Reumatikervärldens träningsblogg i kväll.

 

Repris från förra året, borde ha tagit stövlar för att hänga med överallt.

 

Får vada över som vanligt, det är svinkallt i vattnet.

 

Bara vass därborta, inte lönt att ta på skorna.


Såg en bloggrubrik flimra förbi nyss; Om världen går under i morgon, vad skulle du göra idag?

Svar; Se mitt liv passera revy och undra om det var allt?


Lite nattmusik:





 
 
Ingen bild

Annonym

15 september 2015 00:53

Att leva med ett opyskiskt ohälsan!
Kommentera Av miaannorlunda - Måndag 14 sept 23:59
Jag har mått dåligt så länge jag kan minnas. Många gånger har jag fått frågan hur det är att leva med psykisk ohälsa och hur det påverkar mig i vardagen. Men det finns liksom inget enkelt sätt att förklara hur det är att leva med det.
För det är jk i hu ett genomgående problem som påverkar precis allt i mitt liv.
Det påverkar mig från det att jag vaknar på morgonen med ångest och gråt i halsen, för att jag verkligen inte vill eller orkar gå upp ur sängen, tills det är dags att sova och jag ligger där i sängen och inte kan somna för att ångesten och alla mörka tankar fortfarande ligger över mig.
För att ni ska få en inblicur en helt vanlig dag ser ut för mig så bjuder jag in er till att läsa den här bloggserien som handlar om hur min psykiska ohälsa påverkar just mig.

Det här inlägget går inte att kommentera.
Av maricici - 31 maj 2023 11:57

4000 kronor och vad ska jag göra med alla dessa pengar?   Svaret är att jag flyttade över dom till min buffert som krympt betänkligt under vintern på grund av elpriserna, en bil som behövde verkstad, småfix och ombesiktning samt en ny gräsklippare. V...

Av maricici - 31 maj 2023 01:04

  Var just på väg att lägga mig när dottern ropade och undrade om jag såg vad hon såg. Jo minsann, det brinner någonstans, ser ut som det är i skogen. Ringde 112 som redan fått larmet men tackade för uppmärksamheten. Tog en sväng ut för att försöka...

Av maricici - 3 maj 2023 20:50

efter att ha fått ombesiktning på trasiga bromsskivor bak och ett kostnadsförslag på 6000:- (en grundlig biltvätt inräknad) från verkstan. Och ärligt så var jag jävligt låg till att börja med. Elförburkningen har precis börjat minska och jag har ökat...

Av maricici - 1 maj 2023 21:19


  Blev bara en bild för vi hade fullt upp med att sitta och prata med besökare som stannade till. Prat om kameran och och berättelser runt bilden för den som var intresserad. Om huggormen som fick många att stanna till och som inte var ett dugg f...

Av maricici - 30 april 2023 22:32

I kväll efter 7 långa år gick vi nämligen upp till SHL igen inför nästa säsong. Och det känns ungefär som spelarna beskrev det, jag har inte riktigt hunnit ta in det än. Men visst fan är man glad, sitter med ett fånigt flin på läpparna och dunkar IRL...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards