Ensparkibaken

Alla inlägg den 9 maj 2015

Av maricici - 9 maj 2015 11:51

http://www.allehanda.se/angermanland/ornskoldsvik/mode-i-torpmiljo

På premiumlänken Jonna Jinton visar mode i lantlig stil, men jag läste hela bilagan vid köksbordet, och så tittade jag förstås på konstnären Jörgen Nilsson bördig från Mellansel, vackra skulpturer och en egen atelje stor som halva vårt hus som man skulle vilja ha..

DÄR kom inspirationen.

Och förstås tips om hur man återanvänder gamla konservburkar som ljuslyktor och burkar för färska kryddor..

Och så påannonserinngen från Facebook förstås

Och jag måste säga att jag inte är så pigg på att visa upp min röra för att den inte är så kul att titta på,

vem vill se vår grusiga hall, tidningsupplaget på köksbordet, eller trädgårdsjobbaroutfiten, Jeans XLNT från rean på KappAhl, Topp Tradera begagnat och Fleecekofta gratisgåva från Yves Rocher?  

Glömde träningsskorna, lågpris från Ö&B. Som jag oftast ser ut i vardagslag.

Givetvis är det mycket mera inspirerande att titta i inredningstidningar, och givetvis är det Franska lantkök och Shabby Cich magasinen som jag älskar att vältra mig i..  

Och givetvis tänker jag inte publicera några bilder på uterummet för än det är färdigställt i toppskick  


Men en inspirationslista på grundjobbet kan jag i alla fall ge:

120 liter trädgårdsjord, 40 liter blomjord, 80 liter kogödsel och stor påse Algomin giftfritt mossbekämpningsmedel.

Allt från Granngården

Framför allt får man använda leder och muskler lite när man bär säckarna. Speciellt den förledande lilla påsen Algomin som jag slängde upp på min artrosdrabbade axel, kisel och brunalger är tunga. Och jag vet inte vad som hände sedan men axeln blev bättre, mycket bättre. Sjukgymnastik på hög nivå..

Dom ska vara till pallkragar och jordförbättring, inte till uterummet.

Köpte också lite plant kampanjpris 4 för en hundring; lavendel, jättevallmo, malört och taklök bl a.

Taklöken ska vara i kruka i uterummet, en tacksam sort som man nästan aldrig behöver vattna.


Morgonmusik, givetvis:



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards