Ensparkibaken

Direktlänk till inlägg 9 november 2016

Trump vann med liten marginal

Av maricici - 9 november 2016 13:45

Grattis Trump. Du behöver inte bekymra dig om invandringen, folk massutvandrar till Canada.  

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23879925.ab

Och välkommen till blåsningen alla fattiga och missgynnade som röstat, han tänker inte göra ett dugg mera för er än någon annan har gjort. Möjligtvis tänker han plocka bort Obamacare, enda möjligheten för dom lägre inkomstklasserna att ta en billig sjukförsäkring.

Och ett stillsamt grattis till analysen; känslomässig retrorik som får folk att gå igång . Den var faktiskt klockren och gjordes av någon amerikan under valvakan (lade inga namn på minnet)

Grattis till alla som skrek ut sin frustration utan svar, ni sökte en ledare som gjorde likadant. En ledare utan svar som "säger som det är". Ser ni den klockrena retoriken? Trump gör deras spegelbild och vinner känslomässiga röster.

Det sägs att folk tröttnat på " det intellektuella" spåret hos demokraterna.

Naaaawwwww!!!  

Ni skulle ju bli snäppet vassare, smartare, mera intellektuella.

Man behöver inte nödvändigtvis en massa pengar på banken och fina skolor för att skärpa hjärnvindlingarna.

Det går bra med självstudier. Möjligtvis är det svårt att nå toppen av hierarkin på detta sätt men man kommer åtminstone längre än ingenstans.

Och man blir inte fattigare av det, det lovar jag.Ancestry: Själv kommer jag från en fattig släkt som höll bildning högt och det gjorde visst Michelle Obama också.   


Inga kommentarer från vännerlistan ännu, förmodligen har dom gjort kväll där borta-och förmodligen är dom flesta besvikna över resultatet. Det har hintats som så.

Om dom inte emigrerat till Canada.

Själv stänger jag alla svenska kommentatorsfält. Det är nog ingen mening att säga att ni är grundlurade av två enkla retoriska knep, "vi och dom" och se er i en spegel. Dessutom så är jag ingen känslomänniska i grunden, och har inga svar till känslomässiga ordsvall som låter som knastriga cornflakes.

Och rata listan "Det värsta med Trump är..." med ett ALLT, ALLT, ALLT!

Idag kommer jag inte att finnas på internet. Idag kommer jag att stå i köket och baka grahamsfrallor och knåda degen i besvikelse och frustration.

Som vanligt så gäller det att bryta ihop och komma igen.



 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maricici - 31 maj 2023 11:57

4000 kronor och vad ska jag göra med alla dessa pengar?   Svaret är att jag flyttade över dom till min buffert som krympt betänkligt under vintern på grund av elpriserna, en bil som behövde verkstad, småfix och ombesiktning samt en ny gräsklippare. V...

Av maricici - 31 maj 2023 01:04

  Var just på väg att lägga mig när dottern ropade och undrade om jag såg vad hon såg. Jo minsann, det brinner någonstans, ser ut som det är i skogen. Ringde 112 som redan fått larmet men tackade för uppmärksamheten. Tog en sväng ut för att försöka...

Av maricici - 3 maj 2023 20:50

efter att ha fått ombesiktning på trasiga bromsskivor bak och ett kostnadsförslag på 6000:- (en grundlig biltvätt inräknad) från verkstan. Och ärligt så var jag jävligt låg till att börja med. Elförburkningen har precis börjat minska och jag har ökat...

Av maricici - 1 maj 2023 21:19


  Blev bara en bild för vi hade fullt upp med att sitta och prata med besökare som stannade till. Prat om kameran och och berättelser runt bilden för den som var intresserad. Om huggormen som fick många att stanna till och som inte var ett dugg f...

Av maricici - 30 april 2023 22:32

I kväll efter 7 långa år gick vi nämligen upp till SHL igen inför nästa säsong. Och det känns ungefär som spelarna beskrev det, jag har inte riktigt hunnit ta in det än. Men visst fan är man glad, sitter med ett fånigt flin på läpparna och dunkar IRL...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards