Ensparkibaken

Direktlänk till inlägg 19 november 2016

DN till Lördagsfrukostmackan

Av maricici - 19 november 2016 11:15

Första sidan; Le Pen; Vi står inför valet mellan olika civilisationer.

Åh ja, visst gör vi det på något sätt.  

Ledaren handlar om moderaternas nya stil som inte skall bliva gammal enligt deras partiledere. Tittar lite dystert på vad "Elev Nisse Lindeman" har att anföra och ger henne rätt. Kastar flumskolan med "godhetssignaleringen" rakt ner i närmaste papperskorg och konstaterar att ingen begriper vad dom vill ha sagt med detta. "Jaså att vissa försöker framstå som goda" Ja herregud det måste ligga i betraktarens öga på något sätt. Vådan av att sätta in ett billigt retoriskt försvar där alla argument tagit slut är att man inte når ända fram-eller ser speciellt klarsynt ut.

Och svaret på kritiken har alltså varit "men dom då?"

Och då får man väl ta till strategin som man hade till sina barn en gång; Vad "dom" eventuellt sagt och gjort får vi ta när det är deras tur att komma in för rakning, just nu var det er och inga andra det gällde.

Om jag ser något fel?

Det handlar om vuxna politiker som agerar och tilltalas som små barn.

Och på detta kan man bara svara med en retorisk fråga:

Vart i h* vete är det här landet på väg?


Länk för den som tycker det var tillräckligt intressant för att betala 1 krona för en månads provläsning

http://www.dn.se/ledare/huvudledare/kinberg-batra-bar-ansvaret-for-den-harda-retoriken/


Rubriken har också ifrågasatts på sociala medier och det innebär väl att partiledaren eventuellt inte är ansvarig för hur det började men däremot att det får ett slut antar jag. Och som vanligt tar hennes rakryggade hållning poäng. Jag har som sagt ingen röst över för moderaternas politik men däremot har jag alltid respekterat Anna Kinberg- Batra som person.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maricici - 31 maj 2023 11:57

4000 kronor och vad ska jag göra med alla dessa pengar?   Svaret är att jag flyttade över dom till min buffert som krympt betänkligt under vintern på grund av elpriserna, en bil som behövde verkstad, småfix och ombesiktning samt en ny gräsklippare. V...

Av maricici - 31 maj 2023 01:04

  Var just på väg att lägga mig när dottern ropade och undrade om jag såg vad hon såg. Jo minsann, det brinner någonstans, ser ut som det är i skogen. Ringde 112 som redan fått larmet men tackade för uppmärksamheten. Tog en sväng ut för att försöka...

Av maricici - 3 maj 2023 20:50

efter att ha fått ombesiktning på trasiga bromsskivor bak och ett kostnadsförslag på 6000:- (en grundlig biltvätt inräknad) från verkstan. Och ärligt så var jag jävligt låg till att börja med. Elförburkningen har precis börjat minska och jag har ökat...

Av maricici - 1 maj 2023 21:19


  Blev bara en bild för vi hade fullt upp med att sitta och prata med besökare som stannade till. Prat om kameran och och berättelser runt bilden för den som var intresserad. Om huggormen som fick många att stanna till och som inte var ett dugg f...

Av maricici - 30 april 2023 22:32

I kväll efter 7 långa år gick vi nämligen upp till SHL igen inför nästa säsong. Och det känns ungefär som spelarna beskrev det, jag har inte riktigt hunnit ta in det än. Men visst fan är man glad, sitter med ett fånigt flin på läpparna och dunkar IRL...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards