Ensparkibaken

Alla inlägg den 17 april 2016

Av maricici - 17 april 2016 22:18

Grabbarna har lagt sig till ro, deras ytterkläder av mellanmodell (Fodrade skinnjackor och en kapsyl för huvudet) är framplockade, täckjackorna och ett par täckbyxor tvättade, badpåsarna för morgondagen packade, handdukstvätten i maskinen och själv börjar man slappna av. Hade en mellanakt med en av   också som propsade på att hon skulle ha kvällsmat NU!  Hon upphittades till sist bakom min rygg demonstrativt slickande i en skål med sötsur chili och creme fraiche dressing, följt av mitt utropstecken Galning, det där är ju stark chili i  


Två apropå innan jag slutar, sen ska jag ladda kaffebryggaren inför morgondagen och hoppa i säng. Nagellacket som jag tänkte fixa i går får vänta till min lediga helg. Det hände ett litet missöde med en förlorad synkontroll över handduschen som sprätte iväg överallt så det blev att torka golv istället för att fixa naglarna.


Men apropå mat; Testade Jamie Olivers sätt att helsteka kyckling, ta en gödkyckling på ca 1.7 kg, gnid in med olivolja, salt och peppar i min variant (han hade recept på ett allt-i-ett fat och de mina hade besällt ris och currysås till) Och så det fiffiga; Ta en medelstor citron, skölj den noga, pricka några hål i den med en provsticka och stoppa den inuti kycklingen för en jämn värmefördelning. Stek i 200 grader ugnsvärme i ca 1 ½ timme. Resultatet blev jättebra.

Apropå tvätta och miljötips. Har testat tvättnötter men tyckte inte att dom fick ordentligt rent och istället så; Använder jag bara miljömärkta tvättmedel, är noga med att inte överdosera och att inte dra på mig onödigt mycket tvätt. Brukar vädra det som använts bara några timmar utan att ha blivit fläckligt och så.


Spelar gamla Janis i kväll:




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards