Ensparkibaken

Alla inlägg den 12 juni 2016

Av maricici - 12 juni 2016 12:16

nej, inte direkt så. Det var mest på skoj.

Bara som tillfrågad om man har några dolda talanger och så svarar man jo då, men mest på skoj förstås och inget som jag direkt tycker tillför mänskligheten något.

Lämnade kvar dom virkade dukarna i garderoben och meddelade mig själv att den där tändstickstavlan föreställande Bodens fästning har alla redan sett.

För den delen så har jag blivit för stel i fingrarna för att hantera en virknål numera. Alltså det går men det går knöligt och tar en jäkla tid.

Och så har vi den där matserveringen Svensk husmanskost som jag och syrran pratade om en gång. Vi gillar kålpudding, kåldolmar, och kålsoppa med frikadeller och lagom mycket kryddpeppar i. Och så mormors köttsoppa som hon drygade ut med makaroner, samt hennes älgstek som bräserats två timmar på spisen, serverad med mandelpotatis, sås, inlagda rödbetor och kokta kålrötter med en nypa socker i. Alternativ hennes egen rönnbärsgele. Givetvis finns nyare varianter som tjälknul med potatisgratäng med, och så blodpaltar stora som fotbollar och blodbröd med vitsås och stekt fläsk under avdelning exotiskt.

Skiter sig ungefär där det ska finansieras och så kan vi inte rikigt släppa taget om våra nuvarande jobb.

Och så kan jag skriva, jo. Men det kan man inte  tro just nu då allt känns slött, dött och oinspirerat. Det kommer såna perioder ibland.

Förmodligen är jag för bokstavsdrabbad för att sitta ner och svänga ihop en tegelstensroman, men era tal till bröllopet, examensfesten eller whatever brukar jag fixa.  Eller en turistbrorschyr eller en kortare krönika om det eller det.

Däremot så kan jag inte brodera, frågan som brukar komma om Anundsjösömmens skapares ätt, eller sjunga lika bra som syster ett.





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards