Ensparkibaken

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2017

Mina Dennerts kommentar från Facebook

Av maricici - 14 oktober 2017 14:55


"Jag har hållit tyst för att jag inte vill bidra till polariseringen. Jag tror verkligen på dialog, på samtal och jag har gjort en stor mängd försök att nå fram ...till dem jag nu kommer berätta om.

Men jag berättar detta för att jag vill att fler ska förstå hur debatten styrs genom att man smutskastar och tröttar ut människor tills de inte längre orkar delta.

Ni undrar vad det är som har hänt. Vad näthat är? Låt mig berätta om mina senaste timmar.

Det är så här dessa händelser dyker upp i mitt flöde.
Det börjar med ett inlägg från Joakim Lamotte. Strax innan har Katerina Janouch skrivit samma sak. Janouch visar det sig har fått sin information ifrån fd. Avpixlat, en främlingsfientlig sajt som bytt namn till Samhällsnytt. Fem minuter efter Lamottes inlägg kommer det första hatbrevet i inkorgen. De fortsätter att komma med jämna mellanrum, det är män som skriver blandat hotfullt, hatiskt och otrevligt om att jag ska hålla tyst och att jag är äcklig. Snart därefter kommer det första meddelandet på pm om att jag är sjuk och dum i huvet. Sedan skriver man om gruppen på Gangrape Sweden. Det ligger redan flera gamla uthängningar där med medlemmars namn, telefonnummer, personnummer och adress som lett till fysiska hatbrev och klistermärken med rasistiskt hat mot rasifierade och homofobiskt mot homosexuella medlemmar. Därefter hängs vi ut på Granskning Sverige, som även har som vana att ringa upp folk och vara hotfulla. Därefter når det Flashback. Och Nyheter Idag. Sedan dyker vi upp i alla Stå upp för-grupperna. Och alla vi som älskar SD-grupperna. Och i gruppen som vill se Jimmie Åkesson som julvärd. Därefter hängs jag ut på Ann Heberleins sida. Efter det är det dags för Fabian Fjälling, Nina Drakfors, Ingrid Carlqvist och Jan Sjunnesson att säga sitt. På natten ringer det från anonymt nummer. Klockan 3 och halv 4.

Saken är att vi är 75000 medlemmar i gruppen #jagärhär. Och man försöker smutskasta alla dessa medlemmar för något ett tiotal personer, som alltså råkar tillhöra gruppen, gjort privat på ett privat inlägg. De har betett sig mycket olämpligt, vilket jag också skriver ett inlägg om i gruppen redan vid 5 tiden igår och vi även skickar till både Lamotte och Janouch.

Idag kommer även en ny ”artikel” av Katerina Janouch med samma anklagelse. Någon försöker hacka in på min profil på facebook. Personen försöker byta mitt lösenord fler än 15 ggr. Och nu sitter jag och rensar i min privata och föreningens inkorg. Det är någon som har använt adressen för att prenumerera på hundratals nyhetsbrev. Mitt emellan alla dessa brev dyker ytterligare två hatbrev upp igen.

Detta har pågått länge och i flera omgångar. Och om jag ska vara ärlig så har jag inte velat berätta om det här tidigare. Kanske allra främst för att jag inte vill att andra ska bli skrämda och sluta stötta. Sluta vilja arbeta mot hatet, för att slippa ha det som jag har det. Slippa bli en av dem som blir hatad.

För detta tröttar ut människor. Ingen orkar leva i detta. Det kan aldrig vara värt det för att få säga sin åsikt på facebook.
Kan det verkligen vara det som är syftet? Det är så svårt att tänka sig eftersom alla dessa pratar så varmt och ofta om yttrandefrihet"


Så långt Mina Dennert


Länk till den nya "artikeln" av KJ:

http://katerinamagasin.se/min-obekvama-kritiska-rost-kommer-ni-aldrig-kunna-tysta/


Det första som slår mig är att hon aldrig har en ordentlig källa till sina påståenden.

Det andra är "sektbeskrivningen", har vi hört den förut?

Den har åtminstone jag hört förut, i andra sammanhang och av andra personer långt innan gruppen jagärhär såg dagens ljus. 

Bara ett sätt att övertyga sina anhängare om att det finns människor som inte ens är värda att lyssna på, vi har redan genomskådat dom åt er.

En riktigt fantasyhistoria för övrigt.

Men det har jag väl sagt förut.


Och att vi håller oss till webbutrymmen som förväntas delas av alla, och det gäller då inte privata sidor och slutna grupper eller forum som kräver medlemskap.

Däremot så är man fortfarande fri att föra fram sin personliga åsikt privat, och i vilka forum man vill.  Där upphör defintivt gruppadministratörernas ansvar och man företräder inte heller gruppen utan bara sig själv. Däremot så förväntas man inte segla allt för långt bort från gruppens grundvärderingar, oavsett om man är vänsterpartist, moderat, frireligös eller politiskt obunden.


Och det senaste fallet hittar jag faktiskt inga länkar till, hör bara att det är en privat sida.

Och där slutar väl alla spår för oss oinvigda eftersom gruppen inte besöker privata sidor.

Och vilka gruppmedlemmar det handlar om är också höljt i dunkel, var det verkligen fråga om  jähmedlemmar så är dom med största sannolikhet uteslutna ur gruppen och därmed historia.


Sedan kan man alltid hoppas att KJ och company håller den ifrågasatta Hanna Wigh om ryggen med samma sociala patos. Det borde dom nämligen om deras motiv är ärliga.


Personligen så tar jag inte illa vid mig av beskrivningen av mig som Hitlers little monster, dikaturens kreatur, svenska statens handgågne kvinna, ondskan personiferade eller vad ni vill.

Men däremot är jag lite av ordningspedant som alltid blivit gravt störd av oärliga metoder och folk som far med dirtekt osanning.

En sak är säker. Min obekväma röst kommer inte heller att tystna.










 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maricici - 31 maj 2023 11:57

4000 kronor och vad ska jag göra med alla dessa pengar?   Svaret är att jag flyttade över dom till min buffert som krympt betänkligt under vintern på grund av elpriserna, en bil som behövde verkstad, småfix och ombesiktning samt en ny gräsklippare. V...

Av maricici - 31 maj 2023 01:04

  Var just på väg att lägga mig när dottern ropade och undrade om jag såg vad hon såg. Jo minsann, det brinner någonstans, ser ut som det är i skogen. Ringde 112 som redan fått larmet men tackade för uppmärksamheten. Tog en sväng ut för att försöka...

Av maricici - 3 maj 2023 20:50

efter att ha fått ombesiktning på trasiga bromsskivor bak och ett kostnadsförslag på 6000:- (en grundlig biltvätt inräknad) från verkstan. Och ärligt så var jag jävligt låg till att börja med. Elförburkningen har precis börjat minska och jag har ökat...

Av maricici - 1 maj 2023 21:19


  Blev bara en bild för vi hade fullt upp med att sitta och prata med besökare som stannade till. Prat om kameran och och berättelser runt bilden för den som var intresserad. Om huggormen som fick många att stanna till och som inte var ett dugg f...

Av maricici - 30 april 2023 22:32

I kväll efter 7 långa år gick vi nämligen upp till SHL igen inför nästa säsong. Och det känns ungefär som spelarna beskrev det, jag har inte riktigt hunnit ta in det än. Men visst fan är man glad, sitter med ett fånigt flin på läpparna och dunkar IRL...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards