Ensparkibaken

Alla inlägg den 24 april 2017

Av maricici - 24 april 2017 00:30

http://www.gp.se/n%C3%B6je/127-f%C3%B6rfattare-bojkottar-bokm%C3%A4ssan-1.4245699


En föredömlig debatt i Facebooks kommentatorsfält, jäh behövde inte rycka in en enda gång.

Med andra ord, en sån där trevlig kväll med popcorn och intressant läsning. Mera sånt!

Min åsikt som tillfrågad är att det tål att funderas på och jag har inte tänkt lägga någon röst idag i vart fall.

Man ska inte schabbla bort sin röst genom att ha för bråttom, eller för att alla andra röstar idag så måste jag också..

inte lägga någon röst.

Av tre alternativ; ja, nej eller lägga ner min röst.

Tittade på förra årets inlägg för i går och där hade jag skrivit något om boken Nordiska Gudinnor, vardagsmagi för dagens kvinnor och hade visst något igenkännande. Tittar i år; dom firar eldfesten och Frejas bål den 30; de April, man går mot varmare tider, med fruktbarhet och värme i årshjulet. Själv firar jag inte högtiderna; ateist var det visst, men det känns i kroppen att ljuset återvänt, man blir piggare och definitivt mera aktiv. Själv har jag väl sysslat med någon sorts ritual idag; putsat fönster för att släppa in ljuset och dekorerat med rena fräscha gardiner; tema djungel i yngste grabbens rum; textilier med gröna blad och fåglar och massor av gröna växter på fönsterbrädan. Har väl mera med utstädning av gammalt damm än med förändringar att göra, man lämnar plats för nytänkande.

Jo, hos den äldre grabben kan jag glömma nya ideér, han har sina fasta suckulenter och en jättestor trätupp i påskgult som hänger med året runt.


Lyssnade faktiskt på den här under tiden:


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards