Ensparkibaken

Alla inlägg den 30 april 2017

Av maricici - 30 april 2017 19:27

  Dagen börjar sådär med gråkallt utomhus och den äldre grabben på surt humör för han inte fick glass till frukost.

Dessutom har det hunnit bli översvämming i duschrummet men det var ett enklare stopp tackolov.

 

Sparas till kvällen, detta och två påsar rotfruktschips. Varit och handlat.

 

Hamburgermiddag enligt grabbarnas önskemål och åsikt om festmat. Själv gillar jag att doppa pommes frites i någon god dressing bäst. Idag; bara tomatketchup.

Just nu; Ska strax gå ner och titta på brasan tillsammans med grabbarna. Den är ihopsläpad den senaste månaden så jag tror inte det finns några igelkottar där. Är för övrigt inte ofta man ser till några där jag bor, har sett en på dom senaste tio åren och den var överkörd  



Av maricici - 30 april 2017 15:41

Nytvättat hår, lite parfym, jeans och en ren tröja och så var man uppklädd till tänderna.  

Och så hade jag lite funderingar om aphjärnan idag. Från boken Bemötandekoden, finns under biblioteket kategorier ganska högt upp i inläggshögen. Det handlar förstås om turerna runt bättre debattklimat  realterat till denna artikel denna gång

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15965580.ab


Det fanns alltså tre delar; reptilhjärnan (naturliga instinkter) aphjärnan (känslomässig, spontan) och människohjärnan (den intellektuellt tänkande delen) och vad jag känt av egen erfarenhet så är aphjärnan inte så effektiv som den misstas för, men uttrycker mest sin frustration och dränerar sig själv på energi och åstadkommer inget alls. Därför påstår jag att man inte missat något genom att tagga ner den-även om jag förstår att man vill markera att detta är en något vi (samhället aldrig kommer att acceptera eller se mellan fingrarna med) Det är trots allt människohjärnan som brukar planera krigen, om någon är rädd för att det skulle leda till allmän acceptans att tagga ner på aphjärnedelen.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards