Ensparkibaken

Alla inlägg den 30 juni 2017

Av maricici - 30 juni 2017 16:25

den äldre med ett fullt ös-medvetslös; vad blir det för fira semestern fika? En bakelse med madelmasseöverdrag och hallon!  Vi borde diska undan ett par fruktknivar, titta, en persika, ska den vara till något speciellt?

Yngste grabben satt sig i skuggan i sin gungstol, eventuellt funderar han på att börja gunga lite nästa vecka.

Dottern sms; ar och frågar om skjuts sista biten-hon har gått för långt i värmen och börjar få huvudvärk.

Läkarbesök på förmiddagen;EKG normalt idag, en lättare takykardi hörs i stetoskop men inget alarmerande och togs ämnesomsättningsprover, snabbsänka och ett svalgprov. Domningar i bröstrygg, hals och ansikte vä sida, förmdoligen påverkan från artrosen.

Fick lite starkare värktabletter utskrivna för att ta i extrema fall. Biverkning hjärtpåverkan med hjärtklappning och lågt blodtryck  mindre vanliga visserligen men, nja,,  

Nollställer väckarklockan och rensar telefonlistan från jobbnummer.

Nu är det 4 veckor vila som grabbarna brukar säga.

Av maricici - 30 juni 2017 01:45

   En ful fisk.


Och i morgon börjar semestern; med ett besök hos primärvården som första aktivitet för min del. Angående utredning om ev hjärtarytmi och sånt brukar ju ta tid. Ungefär lika lätt att fånga in dom där attackerna som att fånga en fluga som susar omkring i ens sovrum om natten. Så snart man tror man har det så *poff* borta!

Aktivitet två; på eftermiddagen kommer yngste grabben hem och då ska det grillas hamburgare till middag. På Lördag kommer äldste grabben med familj och då ska det också grillas.

På Söndag kommer ett lågtryck och vi får sitta inomhus en vecka minst.

Tittar till Words with friends; har vunnit ett parti och förlorat det andra-mot dottern förstås. Undrade hur hon bar sig åt för att köra över mig med 55 poäng på ett enda drag, fuskar hon? Tittar på startsidan och den är fylld med Kent Ekeroth, ungefär på var och varannan bild. Känner bara mitt bristande engagemag, sett ur ett neutralt perspektiv så är sånt där närmast normaliserat, någon spårar ur och så spårar nästa ur och så kan det eskalera hur långt som helst.

Sagt till mitt försvar så har jag hälsoproblem just nu och känner att jag håller mig själv närmast.

Och så har jag också avstyrt ett slagsmål i natten-ett kattslagsmål. Det ligger en katt bredvid mig som fortfarande surar för att hon inte fick spöa upp en inkräktare som försökte gena över hennes revir.

Å andra sidan har jag också surat-på någon som grävt upp salladen och ringblommorna som nyss börjar växa i pallkragen.  Uthängd.






Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards