Ensparkibaken

Direktlänk till inlägg 25 maj 2018

Om mina barn går i mina fotspår?

Av maricici - 25 maj 2018 19:15

På sätt och vis så gör dom det, speciellt den äldre grabben som alltid har några aspekter till vi borde beakta. I livsåskådningsfrågor; nej, faktiskt ingen av dom.

Han kom hem idag, den äldre grabben. Nöjd med fredagsfikat och tunnpannkaka med industrifrysta hallon till middag.

Nöjd med att hjälpa till att hänga en maskin av hans veckotvätt.

Och diska en kastrull som innehållit redd grönsakssoppa som inte satt så bra.

Och sedan så hade han hittat en ensam hamburgare i frysen och antog att vi inte skulle ha den till något speciellt.  

Med tungt vägande invädningar mot nej, du har ju nyss ätit middasg.

a)Vi satt och mumsade hamburgare under hans frånvaro, alltså är det hans ensamma som är över.

b) Han tar fram stekpanna och matfett-nu är det avgjort till hans fördel.

c)Han ska inte sluta tjata för än han får hjälp med stekningen.

d)Han är ett under av uthållighet när det verkligen behövs.

e)Han är en äkta vinnarskalle!

Steker en ensam hamburgare som ska ätas utan bröd och andra tillbehör, det blir jättefint anser han!



Råkar få syn på yngste grabbens underarmar som ser ut att ha blivit rejält brända under dagen.

Tar fram en brännskadegel som jag köpt på hälsokost och påstås ska göra underverk.

Yngste grabben tror inte att det stämmer. Han vill inte ens testa.

Men efter lite övertalning så-fast det blev väldigt kladdigt på armarna  


Och katten har skrikit hela dagen och vill ut.

Hon undrar vad som egentligen tagit åt oss.

Hur man pratar allvar med en katt;

man säger;

Vad gör du om du möter en grävling?

Du kan fortfarande inte springa ordentligt och inte kan du klättra i träd.

Grävlingar kan vara otroligt bryska och revirhävdande-speciellt mot en liten katt.

JAG tänker då inte ta risken-

inte med grävlingar som gör skenanfall mot människor; läs dottern..

Katten gav upp och gick och lade sig i den äldre grabbens tomma resväska.


Dottern påminner om att det är bröllop i morgon eftermiddag.

Allt är fixat, utom mitt  problemhår som aldrig vill ligga på plats.

Sambons knän har börjat värka betänkligt efter ansträngning. Han hoppas på att få testa en ny medicin vid nästa besök på reumatologen.

Jo då, han kan passa grabbarna ensam ett par timmar påstår han. Dom skulle visst sitta ner och ta det lugnt.  

Testar att sätta upp håret, det har växt ut till en ynklig liten tofs.      

Det är fredag kväll, 28 grader i skuggan börjar sjunka till en behagligare kvällstemperatur.

En alldeles vanlig dag börjar gå mot sitt slut.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maricici - 31 maj 2023 11:57

4000 kronor och vad ska jag göra med alla dessa pengar?   Svaret är att jag flyttade över dom till min buffert som krympt betänkligt under vintern på grund av elpriserna, en bil som behövde verkstad, småfix och ombesiktning samt en ny gräsklippare. V...

Av maricici - 31 maj 2023 01:04

  Var just på väg att lägga mig när dottern ropade och undrade om jag såg vad hon såg. Jo minsann, det brinner någonstans, ser ut som det är i skogen. Ringde 112 som redan fått larmet men tackade för uppmärksamheten. Tog en sväng ut för att försöka...

Av maricici - 3 maj 2023 20:50

efter att ha fått ombesiktning på trasiga bromsskivor bak och ett kostnadsförslag på 6000:- (en grundlig biltvätt inräknad) från verkstan. Och ärligt så var jag jävligt låg till att börja med. Elförburkningen har precis börjat minska och jag har ökat...

Av maricici - 1 maj 2023 21:19


  Blev bara en bild för vi hade fullt upp med att sitta och prata med besökare som stannade till. Prat om kameran och och berättelser runt bilden för den som var intresserad. Om huggormen som fick många att stanna till och som inte var ett dugg f...

Av maricici - 30 april 2023 22:32

I kväll efter 7 långa år gick vi nämligen upp till SHL igen inför nästa säsong. Och det känns ungefär som spelarna beskrev det, jag har inte riktigt hunnit ta in det än. Men visst fan är man glad, sitter med ett fånigt flin på läpparna och dunkar IRL...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards