Ensparkibaken

Alla inlägg den 27 maj 2019

Av maricici - 27 maj 2019 23:24

    Herr och fru Järpe

Av maricici - 27 maj 2019 08:11

och mitt valdeltagande blev en flopp..

Första försöket skulle jag kombinera med en biltur med den äldre grabben och då hade jag glömt röstkortet hemma på köksbordet.

Andra försöket hade jag fortfarande inte bestämt mig för vem jag skulle rösta på.

Parkerade bilen en bit från vallokalen för att få lite mera tid att fundera och med 500 meter kvar hade jag fortfarande inte bestämt mig.

Gick in i vallokalen och hade i alla fall plats nummer ett i kön till valsedlarna. Det blev min tur och jag kom fram till att nu måste jag bestämma mig för något. Tog en lapp (vilken får förbli mellan mig och mig själv, men jag personröstade i alla fall)

Tittade in på Instagram där finklädda leende selfies meddelade att nu har dom också röstat. Tittade på fläckiga arbetskläder under skinnpajen och avstod från att föreviga ögonblicket.

Muttrade något om att så går det när man låter sig övertalas.

Tittade på valvakan på kvällen, med ett öga för det andra var upptaget med att i en hast försöka sätta sig in i hur det där Europaparlamentet fungerar genom att Googla.

Lär känna dig egen politiska idiot.


Lade märke till hur en grön våg svepte genom Europa med undantag för Sverige.

Kollade sociala medier där en och annan undrade (i olika tonfall) om hur det kunde komma sig, vi hade Greta.

Det där gamla talesättet att man blir aldrig profet i sin egen hemstad.

Simple as that.

Och så var det slut.

I Sverige där alla såg glada ut utom V som räknat med ett bättre väljarstöd och FI som åkte ut..

Beklagligt nog för Europas Romer som miste typ sin enda röst.


Fortsatte titta på det samlade resultatet och konstaterade jag måste ligga närmast Brexitpartiet i praktiken.

Rätt många som var inne på den linjen annars. Inte bara nationalister utan många som tycker att det fungerar dåligt, ett beslut som fattas om någon ny regel som fungerar i nio länder men mindre bra i det tionde brukar också höras.

Den äldre grabben kom in, yrvaken och såg ut att undra vad jag gjorde uppe så sent?

Försöker bilda mig, men nu ska jag också gå och sova.




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards