Ensparkibaken

Alla inlägg under september 2020

Av maricici - 22 september 2020 16:21

https://www.expressen.se/nyheter/shekarabis-svar-till-oscar-sjostedt-be-om-ursakt/


Har redan dryftat saken på Twitter och orkar inte göra fler utläggningar nu.

Säger bara att det inte är sån brist på akademiker i det här landet så vi måste sålla vid gränsen. Det är inte ens brist på högutbildade asylsökande vad jag vet. Att man sedan skulle som någon trodde, skulle spela intellektuellt funktionshindrad för att bli försörjd berättar bara om en hisnande okunskap. Tror inte många skulle sitta ner frivilligt under förmyndare, förvaltare, med allt vad det innebär i resten av sina liv för subventionerad bostad och lite nålpengar i dagersättning.

 

Byta liv med oss, någon?

Av maricici - 20 september 2020 00:56

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ln0ep1/brittiska-medier-hyllar-tegnell-nationalhjalte-som-raddat-sverige

Det svänger fort i hockey som det brukar heta.


Själv tycker jag inte att man ska vara så snabb med att tro att vi slipper en andra våg i det här landet även om det ser lovande ut just nu. Skulle tro att där vi står just nu beror på att folk har varit duktiga på att följa FHM,s rekommendationer och då gäller det att fortsätta på den vägen om det ska hålla. Kanske inte så kul, men ännu värre med en total lockdown så fort antalet smittade börjar öka. Det måste innebära en fruktansvärd smäll för hela samhällsekonomin att hålla på så till ett vaccin blir godkänt. Och inför den här omgången har man förhoppningsvis lyckats täppa till läckorna där smittan kom in inom äldreomsorgen. För besökare bordet det räcka med anslaget som finns på min yngstes boende; Är du förkyld? Välkommen tillbaka en annan dag.




Av maricici - 20 september 2020 00:16

         

Chokladbollar till oss alla.

Han har blivit riktigt duktig på det här nu, behövde bara hjälp med att fixa rätt mängd matfett.

Och så justerade han receptet lite, istället för en msk vatten ska det vara 1 msk starkt kaffe.

Blir lite vuxnare smak så.

Av maricici - 18 september 2020 11:06

 

Rustar oss för höstmörkret

Av maricici - 17 september 2020 22:08

       

Av maricici - 14 september 2020 14:47

Ser ut att vara min vanliga ledvärk som spökar igen och när jag tänker på det så har det varit mycket trädgårdsjobb och annan fysträning på sista tiden. Och i morgon så åker den äldre grabben bort på en vecka och då ska jag passa på att vila armar och axlar genom att gör minsta möjliga (tror jag på det sjäv?)

 

Gemensamt intresse just nu; laga att läckande utekök.

Av maricici - 13 september 2020 14:35

 

Plockade in det sista av bladpersiljan och dillen i går och stängde pallkragen för säsongen.

Repat, hackat och lagt i plastpåsar i frysen. Användning; i mat och strösslat över sallader. Av dillen tog jag bara rätt på kronorna och frös ner hela i plastpåse. Ska användas som dekoration till maträtter i vinter. T ex strömmingslåda och kokt skalpotatis.


Av maricici - 13 september 2020 14:14

Muskelvärk i hela kroppen från fredag kväll och irritation i svalget i dag. Börjar släppa den första tanken; snart ligger jag på IVA i Sundsvall med Covid-19. God Natt!   Lite lugnare av att konstatera att ingen feber tillstött och muskelvärken börjar avta lite. Ska i alla fall hålla mig undan allmänheten tills jag ser vilken väg det tar. Sambon har redan varit till postnordombudet och hämtat ut paket åt mig. Innehåll till mig; ett läppstift som jag för en gångs skulle var nöjd med färgen på. Resten var till den äldre grabben; ett par nya skidbyxor till vintern och en tvåpack boxers att använda till natten.

Han blev nöjd med skidbyxorna, dom satt jättebra och rymde ett par mjukisbyxor under för vinterns promenader. Sedan stirrade han misstänksamt på boxershortsen och konstaterade att dom inte liknade hans gamla urväxta-alls  Ändå har jag finkammat nätet efter några som låg så nära i färg och mönster som möjligt. Dom hamnade till sist på golvet i tvättstugan prydligt utvikta och där skulle dom ligga. Har vi tur så accepterar han dom till sist.

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards