Ensparkibaken

Alla inlägg den 7 oktober 2020

Av maricici - 7 oktober 2020 22:48

Svar; Ett karaktäristiskt brummande blandat med ett stillsamt swischande ljud, avlyssnat på ca 2 kilometers avstånd utomhus. Ett sövande ljud för mig som hade en lite matrast mitt i hjotronplockningen. Har förstås försökt lyssna på debatten om vindkraft Malung och som många andra tar jag inte ställning utanför mitt eget område. Säger bara att det är för och nackdelar med alla energikällor. I mitt område bor det inte så mycket folk, men jag är lite oroad för kungsörnarna som brukar häcka i området.

Innan dess skulle jag titta på ett program om Knutby, vad hände sedan? men råkade somna i början någonstans.

Det var nyhetskollen.


Och på tal om koll så har sambon varit i Sundsvall för att göra sin aortascreening i dag, man kollar upp riskgruppen män på 65+ numera och sambon klarade sig precis med ett gränsvärde strax under det som kallas bråck. Han skulle på en ny koll om 5 år och jag konstaterade att någon sjkudom ska han väl få slippa.

När han kom hem drack vi kaffe och kollade i några av dotterns gamla fotoalbum som dykt upp. Där fanns ett foto av vår gamla Grålle, the cat from hell. En stor grå hankatt som ständigt bjöd in mig till revirstrid.  

Och så en sanslös bildserie där vi var på IKEA Sundsvall för att köpa en ny säng, oj, vad vi studerade ur alla vinklar och provlåg. Vi såg ut som mr Bean.

Dessutom så kunde jag inte minnas att jag har ägt en klänning som såg ut som ett nattlinne och varför.

Kom i alla fall överens om att vi måste åka till IKEA Umeå någon dag när vi är lediga.

Och så fick vi ett mms från den äldre grabben på DV, han hade fått en ny arbetsuppgift, att strimla papper i en dokumentförstörare. Ett kul jobb tyckte han.  



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards