Ensparkibaken

Alla inlägg den 27 oktober 2020

Av maricici - 27 oktober 2020 15:11

Högra skulderpartiet känns hela tiden, speciellt när jag andas,  jag småfryser och känner mig allmänt vissen. Blir att hålla sig borta från nätet då både statiskt stillasittande och knapptryckningar förvärrar läget. Men jag förbereder i alla fall för firartsunamin som stundar, dottern fyller år i morgon, den yngste grabben på söndag och på lördag ska mamma och pappa få var sitt ljus tänt i minneslunden. Sedan så var det fars dag den 8;de november och sambon är verkligen värd att firas som han kämpat med bilarna i höst och byggt upp garderobsväggen åt dottern (inte bara en IKEA-lösning utan även hemmafix från brädgårn) och så kommer min 60-års och sambons 65-årsdag i början på december och sen så är det jul igen.

Och så kom den äldre grabben hem och ska ha fika till att börja med...

Och sedan undrar han vad det blir för mat?  

Dagens rätt; Stekt torskrygg med amandinepotatis, gröna ärtor och kall hollandaisesås.

Går väl an med dom där två kalla potatisarna i kylen, ska dom vara till något speciellt?   Det skulle vara gott att steka dom i lite smör, salt, svartpeppar och paprikapulver.  

Jo då, det ska väl gå att ordna ganska lätt.

Potatisen är färdig före fisken och medan potatisen stekte så hittade den äldre grabben ett gäng salta pinnar som slank ner.  Och när fisken är färdig så är han mätt.

Konstaterar att värsta värken har släppt men istället gör det lite mindre ont i hela bröstryggen nu. Nåja, man får vara glad för det lilla.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards