Ensparkibaken

Direktlänk till inlägg 10 januari 2021

Börjat städa bort julpyntet i dag

Av maricici - 10 januari 2021 15:19

tänkte få det gjort innan den äldre grabben kommer hem med veckotvätt och annat som behöver assistans. Som vanligt ligger hälften av granen inne i form av lösa barr och hälften är ute och väntar på att fraktas till återvinningscentralen. Vad inomhusdelen beträffar så har vi både sopat och dammsugit men barr gömmer sig och enligt tradition så ska det sista hittas ungefär runt midsommar. Yngste grabben har packat och väntar på att få åka hem till sitt. Han ser nöjd ut med att julen är slut och allt återgår till rutinerna, allt är bra utom att han ser fram emot covidvaccineringen med en viss oro. Inte för biverkningar utan för att sprutor har aldrig varit hans grej.


Och vad jag säger om händelserna i USA är att

1. 2021 fortsätter att leverera 

2. Det är för allvarligt för att pratas bort eller slätas över.

och

3. Det inget jag personligen tycker ens behöver diskuteras.

Jag köper i alla fall inte att en mix av extremister, konspirationsteoretiker och diverse andra rättshaverister ska föreställa folkets samlade missnöje med valutgången. Även om det säkert fanns en och annan från "det vanliga folket" som slog följe.

Eller att det var en spontan protest. Om maskeraduniformerna i förgrunden som hamnade i rubrikerna var ett medvetet drag för att flytta fokus från beväpnade milismän som trängde sig in, eller om det bara blev så vet jag inte. Det är i alla fall en händelse som ser ut som en tanke.

Köper inte heller att det handlade om infiltratörer från motståndarlägren som tog sig in. Enligt rapporter så är väl identiteten på tillräckligt många fastställd för att den teorin inte ska hålla.

Om det var en kupp planerad och iscensatt av ex presidenten själv?

Sätter pass på den frågan, men med tanke på hur han gått an sedan han förlorade valet ser det inte bra ut.

Och bra känns det inte heller att han sitter inne med kärnvapenkoderna till den 17/1.

Det har ryktats om att dom praktiskt taget blev insläppta av polisen, och där sätter jag också pass.

Det räcker väl med att dom knäcker kravallstaketet på ett ställe för att komma in. Men å andra sidan så skulle det förvåna mig mer om det inte fanns en och annan överlöpare från både polisen och militären. Risken finns i alla demokratiska länder.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maricici - 31 maj 2023 11:57

4000 kronor och vad ska jag göra med alla dessa pengar?   Svaret är att jag flyttade över dom till min buffert som krympt betänkligt under vintern på grund av elpriserna, en bil som behövde verkstad, småfix och ombesiktning samt en ny gräsklippare. V...

Av maricici - 31 maj 2023 01:04

  Var just på väg att lägga mig när dottern ropade och undrade om jag såg vad hon såg. Jo minsann, det brinner någonstans, ser ut som det är i skogen. Ringde 112 som redan fått larmet men tackade för uppmärksamheten. Tog en sväng ut för att försöka...

Av maricici - 3 maj 2023 20:50

efter att ha fått ombesiktning på trasiga bromsskivor bak och ett kostnadsförslag på 6000:- (en grundlig biltvätt inräknad) från verkstan. Och ärligt så var jag jävligt låg till att börja med. Elförburkningen har precis börjat minska och jag har ökat...

Av maricici - 1 maj 2023 21:19


  Blev bara en bild för vi hade fullt upp med att sitta och prata med besökare som stannade till. Prat om kameran och och berättelser runt bilden för den som var intresserad. Om huggormen som fick många att stanna till och som inte var ett dugg f...

Av maricici - 30 april 2023 22:32

I kväll efter 7 långa år gick vi nämligen upp till SHL igen inför nästa säsong. Och det känns ungefär som spelarna beskrev det, jag har inte riktigt hunnit ta in det än. Men visst fan är man glad, sitter med ett fånigt flin på läpparna och dunkar IRL...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards