Ensparkibaken

Alla inlägg den 14 januari 2021

Av maricici - 14 januari 2021 16:30

normala blodfettssvärden kanske lite på övre halvan och ingen diabetes typ II eller hotande sådan. Och midjan var lite i överkant men det visste jag redan, lite för högt BMI men inte krisartat högt. Hade mitt eget begärda samtal runt motion och kostråd och skulle få några broschyrer med tips skickade med posten, detta för att samtalet sköttes via telefonkontakt.

Kom i alla fall fram till att mitt kroniska slarv med lunchen då det ofta blir mackor eller skräpmat kan spela in på både vikt och blodfetter. Så det skulle jag förbättra. Och så köra åtminstone 30 minuter på motionscykeln dom dagar jag inte hinner gå en långpromenad (har blivit många sådana det senaste halvåret)

Så nu är etapp ett i mitt sundare och rörligare liv avklarad.

Av maricici - 14 januari 2021 15:55

så nu är meterhöga drivor bortforslade, bilen framskottad och satt på upptining i garaget och bara lite finputsning återstår. Och finputsning återstår också på gatorna dom är enkelriktade just nu, eller rättare sagt får man möte får den ena offra sig och köra med två däck i snödrivan. Och den utlovade köldsmockan är det egentligen inte så mycket med, -22 är en ganska normal januaritemperatur i dom här trakterna. Köldsmocka brukar vi sätta när temeraturen sjunker till -30 och lägre.

Så sammanfattningsvis:

  Tur att man har en sambon som varit skytteslusk vid Bodens regemente (hans eget uttryck), som tillbringade lumpen utomhus runt iskalla fjällmyrar och som bara kör igång med sitt nya normala (lite snö, va fan och 10 olika sätt att fixa käk när det är strömlöst) Bara för oss andra att hänga på.

  Vi klarade oss utan strömavbrott

  Snön drev bort från vårt tak så nu behöver vi inte oroa oss för det.

  Den översnöade bilen var igenisad, hade frysta bromsar och packat med snö i fälgarna. Står i garaget för upptning och lite omvårdnad just nu.

  Har förlorat ungefär två omvärldsdygn då allt kretsat runt vädret.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards