Direktlänk till inlägg 14 januari 2021
så nu är meterhöga drivor bortforslade, bilen framskottad och satt på upptining i garaget och bara lite finputsning återstår. Och finputsning återstår också på gatorna dom är enkelriktade just nu, eller rättare sagt får man möte får den ena offra sig och köra med två däck i snödrivan. Och den utlovade köldsmockan är det egentligen inte så mycket med, -22 är en ganska normal januaritemperatur i dom här trakterna. Köldsmocka brukar vi sätta när temeraturen sjunker till -30 och lägre.
Så sammanfattningsvis:
Tur att man har en sambon som varit skytteslusk vid Bodens regemente (hans eget uttryck), som tillbringade lumpen utomhus runt iskalla fjällmyrar och som bara kör igång med sitt nya normala (lite snö, va fan och 10 olika sätt att fixa käk när det är strömlöst) Bara för oss andra att hänga på.
Vi klarade oss utan strömavbrott
Snön drev bort från vårt tak så nu behöver vi inte oroa oss för det.
Den översnöade bilen var igenisad, hade frysta bromsar och packat med snö i fälgarna. Står i garaget för upptning och lite omvårdnad just nu.
Har förlorat ungefär två omvärldsdygn då allt kretsat runt vädret.
4000 kronor och vad ska jag göra med alla dessa pengar? Svaret är att jag flyttade över dom till min buffert som krympt betänkligt under vintern på grund av elpriserna, en bil som behövde verkstad, småfix och ombesiktning samt en ny gräsklippare. V...
efter att ha fått ombesiktning på trasiga bromsskivor bak och ett kostnadsförslag på 6000:- (en grundlig biltvätt inräknad) från verkstan. Och ärligt så var jag jävligt låg till att börja med. Elförburkningen har precis börjat minska och jag har ökat...
I kväll efter 7 långa år gick vi nämligen upp till SHL igen inför nästa säsong. Och det känns ungefär som spelarna beskrev det, jag har inte riktigt hunnit ta in det än. Men visst fan är man glad, sitter med ett fånigt flin på läpparna och dunkar IRL...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 | 3 | |||||||
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 | |||
11 | 12 | 13 |
14 | 15 |
16 |
17 |
|||
18 |
19 |
20 |
21 | 22 | 23 |
24 |
|||
25 |
26 |
27 |
28 |
29 | 30 |
31 | |||
|