Ensparkibaken

Alla inlägg den 30 oktober 2021

Av maricici - 30 oktober 2021 20:20

Funderar för mig själv om jag bloggat så lite någon gång förut och ser att svaret är ja. Något år finns en tre månader lång lucka. Det är så att ibland händer bara samma saker och det finns inget att uppdatera med, och när man jobbar orkar man inte engagera sig i inrikesnyheterna.


Önskar i alla fall en Happy Halloween till alla som vill.

 

Av maricici - 30 oktober 2021 19:59

Vi ligger under med 7-1 och tredje perioden har bara börjat.   Det måste vara buset för att vi inte gav Björklöven något godis efter deras 5-2 förlust i går, bara en massa tråkningar blev det.

Hur som helst så slog jag över till en annan kanal, vilken som helst för nu liknar det tortyr. Det blev något om energins historia. Gott så.

Och den äldre grabben har kommit hem för helgen och jag tänkte lägga in några bilder och då har min dator tappat sökvägen igen förstås  

Halloween, vi skyller på halloween.

Men vi körde i hem i går genom den täta dimman som ser ut att vara här för att stanna. Jag   tycker det är skitläskigt att köra med noll sikt, ibland ser man inte ens vart vägen tar vägen men den äldre grabben tyckte att det var häftigt att åka bland molnen.  

Och idag har han tittat på DVD, ätit makaroner och köttbullar och öppnat två upphittade risifrutti till efterrätt.

Såg ut att undra varför jag tagit hem kall gröt med sylt till efterrätt och svaret är att det där var två mellis som jag skulle spara till nästa veckas jobbnätter, men jag får väl käka upp dom nu då.  

(8-1 just nu, hur kunde detta hända efter 5 raka segrar  )

Och om jobbet så har jag fixat 4 nätter kommande vecka och hänger på låset för någons långsjukskrivning, åtminstone fram till den 24/12 då hen skulle gå på sitt helgpass. Vet inte hur jag ska lösa detta men vi har ju fler vikarier, och ingen av dom vill jobba julhelgen.

Hur som helst så funderar jag på att skriva ut mig från AF och a-kassan, åtminstone till årsskiftet för nu ser det ut att vara fullt upp med jobb ett tag.





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards