Ensparkibaken

Alla inlägg den 15 juni 2021

Av maricici - 15 juni 2021 16:55

Har det varit fullt upp med den äldre grabben och många bilturer i det vackra vädret. Och på måndag morgon såg han nöjd ut med att åka till sitt ordinarie boende igen. Tur det för nu kommer han inte för än i början på juli nästa gång, jag har nämligen en jobbvecka efter midsommar och kan inte ta emot. Och apropå jobb så a) var jag på en utbildnings eller uppfräshningsdag hela dagen i går, info om datasystemet, vårdhygien, lyftteknik och lite annat som kan vara bra att kunna. Och b) jobbförslag från arbetsförmedlingen stödassistent till handikappridning, tack för den  Jag har nämligen aldrig varit någon hästmänniska och har noll kunskap, det är däremot syster ett och hennes dotters grej. Ska tipsa dom om jobbet.

Jag är inte någon fotbollsmänniska heller men likt förbaskat satt jag och tittade på Sverige-spanien i går. Sverige var bra på defensiven och hade en lysande målvakt, men var kanske lite väl lama offensivt. Som hockeymänniska så har man i alla fall lite koll även om lagsporterna skiljer sig åt.

Mer uppsnappat; Rör inte mitt ISK! Det är tänkt för att förgylla min löjligt låga pension med snus och x antal TV-kanaler.

Och hemlarmet vill jag också gärna behålla.


Och till sist ett välkommen till två nya syskonbarnbarn, lille Olle och lille Tristan födda i slutet av maj samt förra veckan.

  Har inga bilder på nykomlingarna än, men Tristan är en avbild av sin far som jag minns honom som nyfödd och Olle är sin storebror upp i dagen.



Av maricici - 15 juni 2021 16:50

Dotterns kamera lade av så hon köpte en ny och har tagit en massa testbilder:

  Katt med filter

 

Fasad mot söder-panoramabild

 

Och så angry birds. Årets bästa foto enligt mig.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards