Ensparkibaken

Alla inlägg den 22 juni 2021

Av maricici - 22 juni 2021 13:17

Inget skoj, bara nödvändiga ärenden som att skjutsa upp dottern till vaccinationsenhet curlinghallen, synundersökning och beställa nya glasögon till mig och så ett bankärende där sambons konton och lån avslutas och skrivs över på mig.

Inte mycket att berätta om, lite köbildning av folk som skulle till och från vaccinationsenheten och förbi det Mc Donalds som hade invigning just denna dag och tidpunkt. Dottern såg Ronald Mc Donald utanför lokalen och jag såg en jädra massa bilar att hålla ögonen på.  Och så ett sorgligt kapitel där jag a) ser bara sudd på väster öga (grå starr) och så b)8000 kronor för glasögon och ett par solbrillor med styrka på köpet. Iofs så är det väl självförvållat men Specsavers ultralight titanbåge är suveräna, lätta, hållbara och behöver aldrig justeras efter en tid. Banken var väl inte någon högtidsstund heller, då det handlade om efterlevandes arv men ett plus var väl att jag hade råd att skriva av det lilla billånet. Vidare; Parksterappen fungerade inte för den var registrerad på sambon, lite panik uppstod då jag hade tio minuter på mig och en bit att gå till banken men det löste sig med en alternativ parkeringsapp som erbjöds.

Till sist en shoppingrunda till Claes Ohlssons för att köpa skarvsladd, grenuttag, sandpapper, batterier och ett diskställ.

På väg till bilen såg jag en storväxt maskerad karl komma emot mig på trottoaren och det såg inte ut som han tänkte vika undan och precis när chickenracet var avslutat så; hej mamma, det är ju jag!  

Försöker komma på ursäkter till varför jag inte kände igen mitt äldsta barn och det var nog för att a) jag undvek att se honom i ögonen på håll, b) jag når honom bara till bröstkorgen och c) han hade en tygmask som täckte större delen av ansiktet.  



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards