Ensparkibaken

Alla inlägg den 8 september 2021

Av maricici - 8 september 2021 15:13

Trodde det var klippt för bilen i söndags när vi lämnat av den äldre grabben och var på väg hemåt igen. Efter en mil så började det tjuta som vi haft en elefant i baksätet,   blev en aning stressad och stannade vid närmaste parkeringsficka för att tänka; går det att köra överhuvudtaget, borde vi ringa efter bärgare?   Beslöt mig för att testa till nästa parkeringsficka men då hade tjutet omvandlats till ett stillsamt gnissel som tystnade när man bromsade lätt och började om när man nuddade gaspedalen. Men i alla fall; nu måste jag ringa verkstan akut på måndag. Dom hade en tid följande dag, men tyvärr så var alla lånebilar upptagna hela veckan. Åh men, jag som ska jobba i helgen   Kom överens om att jag skulle köra in så dom fick titta på den till att börja med för dom trodde att den var körbar en kortare sträcka i vart fall.

 

Tisdag förmiddag:

 

Laddar kaffemuggen och åker. Ingen elefant i baksätet i dag åtminstone.

 

Nervös väntan:

 

Försöker koncentrera mig på TV,n på väggen och konstaterar att det är är värre än i tandläkarns väntrum.

Hör hur dom ringer upp en kund för att meddela att hens bil är fixad för 17 000   

Nervös väntan en timme till innan jag fick beskedet; trasigt bromsbelägg som vi kan fixa medan du väntar . Frågar om priset och det skulle gå på runt 2000 kronor.

Kände mig som på Trissreklamen där dom skrapat fram en högvinst där jag just vunnit 15 000 och väntade snällt i en timme medan dom fixade felet. Sedan tog jag och dottern en liten omväg förbi Rusta och Willys för att köpa lite stapelvaror till lågpris.  

Den här hade dom inte på lager men det hade vårt eget COOP nära fick jag veta nu på morgonen. En helt underbar pölsa som smakar som hemlagad.

Av maricici - 8 september 2021 15:03

    Ingen svamplycka denna gång, hittade bara flugsvamp av alla modeller; vit, röd och panter   Men hur som helst så är det uppfriskande att gå i skogen och äta lingon direkt från riset. Och nu har älgjakten börjat så det känns lite osäkert att trava runt i skogarna under en tid, man får hålla sig till skogskanten på andra sidan vägen och till stranden.

Av maricici - 8 september 2021 14:49

Veckans morgonselfie tagen under downperioden mellan 3:30 och 4:30, sedan piggar man på sig igen när det är dags för morgonsysslorna; godmorgon, hur har natten varit? till alla som är vakna och så en hjälpande hand till alla som behöver. Kl 6:45 är det morgonrapport till dagpersonalen och kl 7:00 går man till omklädningsrummet, byter om och säger sov gott till sina kollegor. Och så sätter man sig i bilen och kör hem. Har tre nätter denna vecka; i natt, fredag natt och lördag natt. Fick tacka nej till en natt på grund av krånglande bil.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards