Ensparkibaken

Direktlänk till inlägg 11 mars 2023

Det blir aldrig som man planerat

Av maricici - 11 mars 2023 12:49

Hämtade yngste grabben från hans boende i går och hade planer för helgen; vi skulle gå ner till sjön och grilla korv på grillplatsen och njuta av solen som skiner på den vita snön.


Under natten; grabben fick ett återfall av magsjukan som han hade i början på veckan och katten fick problem med både hård och lös mage och inte visste vi vilket av dom som var huvudproblemet. Chansade på hård mage då hon satt på lådan gång på gång utan resultat och på väg till lådan var ett spår av kattdiarre varvat med pölar av kattkräks. Kan magsjuka smitta till katter eller vad händer?   På lådan och på golvet var till slut några hårda små klumpar och jag chansade på att katter et lösa är en följd av det hårda som det kan bli hos människor. Katten gick och gömde sig som på sjuka katters vis och vi beslöt oss för att låta henne vara ifred men hålla koll på henne.

Kl 03:00; Yngste grabben ute på sitt femte toabesök och konstaterade på vägen tillbaka att ni (jag och dottern) sitter i morsans säng och ser på House vid den här tiden?  


Morgon; somnar vid 4-tiden, vaknar sjuk för att titta till en katt som är spårlöst försvunnen. Letade och letade och gav upp. gick till sängs när dottern konstaterar att hon står vid sin matplats och dricker vatten. Kan katter göra sig osynliga?

Antar att det inte är något akut när hon åtminstone dricker även om hon inte är lika pratsam som vanligt. Vi kanske kan avvakta med vet kontakt till måndag. Eller?  


Lunchtid; Yngste grabben berättar att magen är bättre och vill försöka med lite frukost. Hjälper honom att duscha av sig, och sätter honom vid TV;n, han ville titta på Cartoon Network. Dottern kommer med en katt som också behöver en dusch efter nattens magproblem. tycker vi, men inte en vilt protesterande katt.  

Det blir inga bilder i dag för; yngste grabben i morgonrock, jag i mjukisdress, omakead med tovigt trollhår och dottern, dressad men genomvåt efter att ha våldshållit en katt i duschen.

Men nu ska jag hoppa in i duschen i alla fall - efter magsjukevirus och kattrengöring i utrymmet.  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maricici - 31 maj 2023 11:57

4000 kronor och vad ska jag göra med alla dessa pengar?   Svaret är att jag flyttade över dom till min buffert som krympt betänkligt under vintern på grund av elpriserna, en bil som behövde verkstad, småfix och ombesiktning samt en ny gräsklippare. V...

Av maricici - 31 maj 2023 01:04

  Var just på väg att lägga mig när dottern ropade och undrade om jag såg vad hon såg. Jo minsann, det brinner någonstans, ser ut som det är i skogen. Ringde 112 som redan fått larmet men tackade för uppmärksamheten. Tog en sväng ut för att försöka...

Av maricici - 3 maj 2023 20:50

efter att ha fått ombesiktning på trasiga bromsskivor bak och ett kostnadsförslag på 6000:- (en grundlig biltvätt inräknad) från verkstan. Och ärligt så var jag jävligt låg till att börja med. Elförburkningen har precis börjat minska och jag har ökat...

Av maricici - 1 maj 2023 21:19


  Blev bara en bild för vi hade fullt upp med att sitta och prata med besökare som stannade till. Prat om kameran och och berättelser runt bilden för den som var intresserad. Om huggormen som fick många att stanna till och som inte var ett dugg f...

Av maricici - 30 april 2023 22:32

I kväll efter 7 långa år gick vi nämligen upp till SHL igen inför nästa säsong. Och det känns ungefär som spelarna beskrev det, jag har inte riktigt hunnit ta in det än. Men visst fan är man glad, sitter med ett fånigt flin på läpparna och dunkar IRL...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards