Ensparkibaken

Alla inlägg den 15 december 2014

Av maricici - 15 december 2014 23:05

Läs bloggade om kaka söker maka och underhållningsvärdet däri..

Emellanåt körde jag en mil till apoteket i jättetaskigt väglag, ösregn och fläckvis ishalka och spår, hade frågat vår taxichaffis om väglaget innan och fått till svar; småvägarna kan vara hala men länsvägen är ganska bra..

Där har man för att man litar på en taxichaufför. Eller som jag sa en dag förra veckan, säger dom att det är halt då är det oframkomligt för oss andra. Hur kunde jag glömma..  

Men dit kom jag i alla fall -  och hem och detta utan en enda incident.

Det bästa sättet att köra i halt väglag är att öva, öva och åter öva (Taxichaufförn igen)

Hemma frågade dottern efter Lördagens lokaltidning, det var något om en adoptionsannons som moster och kusinen tänkte ta hem...

- Ska syrran adoptera?  (Och varför nu när hon har två vuxna barn och full frihet?)

Ja, Torsten, det fanns en bild på honom i tidningen..

En katt från Öbacka djurhem..

Aha,   

Köpte senast numret av British Vouge och började läsa efter maten. Gucci, överreklamerad och jätteful handväska i grått. miu miu, ett svart/vitt genidrag som framhäver väskan och somnade med snyggingen The Ricky Bag från Ralph Lauren över näsan.


   Välkommen i släkten Torsten

Världens enda katt som gillar att bli kliad med en sopkvast


Sedan hade jag tänkt lyssna på detta när och om den äldre grabben gör kväll efter att ha sovit mest hela dagen och vaknat upp på bättringsvägen nu i kväll.



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards