Ensparkibaken

Alla inlägg den 27 december 2014

Av maricici - 27 december 2014 15:55

     

 

Av maricici - 27 december 2014 15:36

och det kom ju direkt inte som en chock efter pressens hintar, och ärligt talat är jag nöjd och belåten med att slippa omges av en meninglös cirkus där läget såg ut att bli status quo..

Och större delen av min bekantskapkrets är i stort set nöjda och glada även om det gnisslas lite över den slaktade budgeten, men dom hoppas visst på en ny vår eller nåt..

Kan verka som en petitess för vissa men inte för låginkomsttagargrupperna som berörs direkt där varje krona extra är av största nödvändighet. Och därmed hamnade SD med sympatisörer inte direkt i något drömläge nyktert sagt och kanske ska vara en aning lättade över att det gick som det gick..

Och dagen har rullat på utan att ha ägnats åt annat än snackisar runt detta besked, internt, över en fika, per telefon också vidare..

Jo, jag hade börjat ta mig an innehållet i korgen med tvätt som ska strykas och har nu ett par påbörjade gardiner som en pälsfällande   legat på.

Och snart ska vi med måttlig entusiasm käka kalvsylta och potatis till middag för man kastar inte överbliven julmat-Nepp!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards