Ensparkibaken

Alla inlägg den 24 december 2014

Av maricici - 24 december 2014 14:00

Tur att man får hem ett barn som är kock och kan ge ett handtag.

Och nu kommer dom!  

God Jul allesammans

 

Av maricici - 24 december 2014 01:00

Håller på att röja undan i röran, medan dottern bakar några senkomna muffins till grabbarna och alla dom andra sover..

Första rubriken Ge din fiende en present får mig bara att reflektera över att jag läser om dom enda två i hela världen som kommit på tanken och sedan får det vara stopp. Och varför just i detta sammanhang förefaller mig ännu mera obegripligt. Man hugger ett presenkit parfym till sin ungdomsväninna, en stickersbok till åt Jossan och så slås man av tanken; Åh fan, jag kanske skulle köpt något till Lill-Gunnar! Av livets alla absurda tankegångar....

Min psykologiska krigföring mot sånt som heter Lill-Gunnar är att hålla dom på tvåhundratio mils avstånd och inte ett ord mer. Vad dom som försöker skriva ner mig beträffar kan dom behålla sina önsketankar oemotsagda och på barer känner jag mig helt ansvarsbefriad för vad dom andra gästerna kan hitta på, så länge dom inte triggar åt mitt håll så.. Och känner jag Lill-Gunnar rätt så kommer han oundvikligen köra över den som ber honom hämta ett glas vatten.. Med ett leende på läpparna och ett tack för hjälpen. Så väl kände ni Lill-Gunnar.

Och så väl kände ni mig, jag kör alltid över Lill-Gunnar när han ska visa sina inbillade psykologiska övertag.Samt avkräver allt som heter Lill-Gunnar ett oheligt löfte om att våra vägar aldrig må korsas igen. Lill-Gunnar hunken mitt livs första sexkontakt som inte var van att få ett nej till svar, han vars metodik tydligen var att skapa något sorts Stockholmssyndrom för att komma till skott.. Men å andra sidan så sa jag Lill-Gunnar, jag behöver något, din Book of Law..


Och bra om nyvalet kan ställas in  Ja det ser onekligen ut som jag förutspådde, åtminstone i dagsläget, alla tyckte att dom sa sitt i höst och nu ska dom göra om samma procedur och läget är oförändrat.


Och det här våldet tar inte ledigt över jul, det stämmer Jag har haft nära realtioner till kvinnor som har sin doomsday varje storhelg. En helg dom ser fram emot med oro och fruktan..

Ett moment 22 där offret ständigt upekas som den ensamma förövaren och samhällsdebatten mal och går utan min personliga medverkan.. En ny tidsålder och ett nytt system krävs och det hjälper inte att ge den ensamma "förövaren" goda råd, vi har redan en mängd dödsfall direkt realterat till att "offret" går skuldfriförklarad enligt rådande samhällsnorm..












Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards