Ensparkibaken

Alla inlägg den 20 september 2014

Av maricici - 20 september 2014 17:29

har varit ensam med grabbarna och mina spräckta planer, vår motionsrunda försvann någonstans mellan extra lång sovmorgon och den sena lunchen. Och som den äldre grabben sa via teckenspråk; så är det dags att börjat tänka på middagen.

Hittade ett paket med fryst broccoli, blomkål och morötter som ska kryddas och kokas ihjäl till en simmig grönsakssås och så lägger man i falukorvtärningar och serverar med kokt ris. Till övriga; höstgryta på ryggbiff (fjolårets frysta) röd lök (ekologisk) och skogschampinjoner (köpta). Dom upphittade fjälliga bläcksvamparna var desvärre allt för få för att det skulle lönat sig att plocka och använda.

Planen var att motionera tillsammans med grabbarna då jag råkade läsa att dom gått Hälsans Stig 3.5 km utan problem vid sin senaste korttidsvistelse. Men i morgon ska vi gå ett par kilometer i alla fall och som morot blir man hämtad i bil vid slutdestinationen och får åka en tur in till stan, hade jag tänkt mig.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards