Ensparkibaken

Alla inlägg den 8 september 2014

Av maricici - 8 september 2014 18:12

https://www.bookcrossing.com/


Tyckte detta var en pigg ide till jag kom på att det måste nog vara någon av ens favoriter, inte det där sömnpillret man knappt orkade läsa ut..

Så nu står jag och stirrar hålögt in i den ena bokyllan efter den andra och vill inte skiljas från -  ¨någon.

Har i alla fall lyckats plocka åt mig en packe tänkbara kandidater som tilltalat mig och förhoppningsvis tilltalar fler.

1. Nostradamus profetior i pocketformat, den har ofta legat på utgående litteratur men jag har adlrig lyckats skiljas från denna kuriositet och den trenden ser ut att fortsätta.

2. Berättelser ur Svenska Historien av A. Fryxell, en bok ur mitt antikvariat daterad 1894 med sirligt guldtryck på pärmarna och vackra tidstypiska illustrationer- den kan jag inte skänka bort. Nej.

3. Nästa antikvariatfynd, August Strindbergs återfunna brev till Harriet Bosse, tryckår 1955. Nej, den är och förblir min.

4. Mian Lodalen Tiger, finns inte en chans att det blir skilsmässa från denna välbekanta tidsepok. Dessutom hade jag ett sjå att buda i den på Tradera.

5. Alexander Solsjenitsyn, En dag i Ivan Denisovitjs liv. Har aldrig blivt så galet fäst vid någon romanfigur som denna lille sege kille i Sovjetstatens straffläger, han som inte andas ett uns offermentalitet

6. Ken Kesey Gökboet, en annan nära vän som stannar kvar. När jag var yngre hade jag alltid lätt att identifiera míg med den envetne Randall McMurhpy som inte kände några utanförskap och lobotomerad i slutet blev jag alltid också..


Men nu vet jag Bodil Malmsten Kom och hälsa på mig om tusen år. Prosa i bloggformat med Bodil Malmstens alltid lika mustiga och jordnära språk - Till den framtida upphittaren: Bodil Malmsten är alltid värd att hälsa på.




Av maricici - 8 september 2014 01:23

och den förtryckta att göra kalendern är ifylld för kommande vecka..

Måndag; Äldre grabben; bad. Ordinarie taxichaffis är på chartersemester, lämna turlista till vikarie.

Onsdag: Packa resväska för kortids. Delvattenbyte akvarier

Torsdag: Äldre grabben; bad. Årsmöte bageriet kväll, samåkning skjuts kommer kl... Packa resväska för korttids, glöm inte badkassen!

Fredag: Äldre grabben korttids..

Söndag: Gå och rösta och sedan följa valvakan i TV.( Liten familjetradition )

Annars har helgen mest handlat om sjukvård och den äldre grabbens krånglande mage, som blev bättre i kväll. Han beställde hemlagad klyftpotatis och morotsslantar till middag och fick behålla allt.  

Skrev jag inte; I morgon ska jag komma igång från min försoffningsperiod, frukost; Nyponpulver och frangulaskal blandat med lätt A-fil och vatten, massor av vatten däremellan och så pilatesövningar på bollen. Finns rörelser som rekommenderas till artrosdrabbade leder för att hålla dom igång. Har också slutat med cipramilen och än så länge har det gått bra att hålla sig uppe av egen kraft.

Läst idag; inget alls, vet inte ens vart jag förlagt min mobiltelefon, den har varit avstängd med "nås på fasta telefonen för viktiga samtal"


Lite nattmusik:

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards