Ensparkibaken

Alla inlägg den 25 september 2014

Av maricici - 25 september 2014 15:43

mentalt alltså.. Har änligen kommit fram till patientnämnden-etiska nämnden för en medmänniskas räkning, fått tag i en handläggare som försetts med ett tveksamt fall till från svensk psykiatri Med ett avbrott så fort jag lyfte luren, någon som ville sälja webb-DN frågade om hen ringde olägligt.

-Ja faktiskt, jag skulle just ringa ett viktigt samtal   men annars är jag inte intresserad och..

-Varför då om man får fråga..

-NEJ;JAGSKULLERINGAETTVIKTIGTSAMTAL   hade bara på tungan att vråla AMBULANS!!!!!!!!!!!!!

Kom i alla fall fram till Landstingsväxeln och hade hela TRE handläggare lediga. Ibland har man tur.

Ja hej, jag ringer för xxx xxx räkning angående bemötande under all kritik på psykiatrisk klinik xxxxxxxx,

jo jag har huvuuppgifterna diagnos xxxx och xxxxxxxxxxxx och utkastad ej färdigbehandlad med suicidrisk som följd.. Motivering; Patient för intelligent och verbal för att anses ha diagnos xxxx Vår motivering; Följer knappt allmänhetens diagnoskriterier i modern tid. Hen träffade en nytillsatt läkare, ja. Finns bara nya läkare där numera.

xxxx orkade inte ta tag i det hela i sitt nuvarande tillstånd och om ni kunde vara vänliga att ringa upp xxxx.. Hen ville ha rådgivning i första hand.

Damen som svarade lät i alla fall betryggande vänlig och rar och lovade att ringa upp snarast men tidigast i morgon.


Förutom personligt engagemang så handlar det om suicide zero och suicidprevention och att sveriges samlade psykiatri brister. Ju fler fall som dokumenteras hos etiska nämnden ju mera underlag har man, handlar det om en isolerad företeelse eller om en brist på kliniken som måste åtgärdas om flera anmälningar rullar in.


Och jag kom äntligen ur min handlingsförlamning, samt fick ett lästips av dottern, som aldrig fastnar på samhälle och debatt utan går rakt på böckerna (det har hon efter sin far) http://www.aftonbladet.se/kultur/ceciliasbocker/article19583001.ab  Och konstaterar att det var lika illa förr fast på ett tvärtomsätt

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards