Ensparkibaken

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2015

Every man and every woman is a morning star

Av maricici - 18 oktober 2015 01:01

http://www.dn.se/nyheter/sverige/akesson-tyvarr-ni-kommer-inte-in-det-ar-fullt/

tja, hittade inte mycket att kommentera annat än att det fanns vissa funderingar på om folk är beredda att gå hur långt som helst för subventionerad, inte gratis, tandvård. Personligen tror jag inte att man överger allt man äger och har, och företar sig en livsfarlig resa mot en faktiskt oviss framtid för att få subventionerad tandvård, även om man kan bli desperat av en rejäl tandvärk på en skala... Och alla asylsökande lär fortfarande leva runt vårt existensminimum...

Vad är det man brukar säga? Jo tänk om och tänk rätt.


Läser vidare och noterar att jag brukar vara mera engagerad i dom väpnade konflikterna, hur uppstår dom, vem regerar, vilka är med och intrigerar, finns det någon väg ut, än jag är i den fullt förståeliga massflykten..

Situationen i Syrien just nu är exceptionell och att det är allas förhoppning att den inte ska vara för evigt, men ingen vet hur man ska lösa det..

Nej, inte alla kommer från Syrien, det nämns Afghanistan, Eritrea och Somalia , och att dom har en jävla bra anledning att söka asyl det visste vi redan..

För övrigt så flyr ju inte merparten till världens rikaste länder, utan hamnar i betydligt fattigare som Jordanien, Turkiet jag till och med Egypten har nämnts..

För övrigt så tror jag också att samtliga helst stannat i sina hemländer om det inte varit fara för deras liv, hälsa och säkerhet.

SÅ är läget som jag ser det.


Sedan fastnade jag för personligt mående, citat " Min psykolog har beskrivit det som posttraumatisk stress. Du kan inte släppa det, ditt huvud och din hjärna är inställd på att träffa fientliga journalister till och med när man ligger och sover. Eller att någon ska kasta en sten mot dig. Det är jättesvårt att koppla bort det när kroppen är inställd på strid."

Om hur bråk uppstår på flyktingförläggningar.

Nu vet du, Jimmie...





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maricici - 31 maj 2023 11:57

4000 kronor och vad ska jag göra med alla dessa pengar?   Svaret är att jag flyttade över dom till min buffert som krympt betänkligt under vintern på grund av elpriserna, en bil som behövde verkstad, småfix och ombesiktning samt en ny gräsklippare. V...

Av maricici - 31 maj 2023 01:04

  Var just på väg att lägga mig när dottern ropade och undrade om jag såg vad hon såg. Jo minsann, det brinner någonstans, ser ut som det är i skogen. Ringde 112 som redan fått larmet men tackade för uppmärksamheten. Tog en sväng ut för att försöka...

Av maricici - 3 maj 2023 20:50

efter att ha fått ombesiktning på trasiga bromsskivor bak och ett kostnadsförslag på 6000:- (en grundlig biltvätt inräknad) från verkstan. Och ärligt så var jag jävligt låg till att börja med. Elförburkningen har precis börjat minska och jag har ökat...

Av maricici - 1 maj 2023 21:19


  Blev bara en bild för vi hade fullt upp med att sitta och prata med besökare som stannade till. Prat om kameran och och berättelser runt bilden för den som var intresserad. Om huggormen som fick många att stanna till och som inte var ett dugg f...

Av maricici - 30 april 2023 22:32

I kväll efter 7 långa år gick vi nämligen upp till SHL igen inför nästa säsong. Och det känns ungefär som spelarna beskrev det, jag har inte riktigt hunnit ta in det än. Men visst fan är man glad, sitter med ett fånigt flin på läpparna och dunkar IRL...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards