Ensparkibaken

Alla inlägg den 19 februari 2015

Av maricici - 19 februari 2015 23:53

 

När det är dags att släcka akvariet. Knivfisk, Black Ghost nattaktiv. Här slåss han om sina specialpellets med en av praktbotiorna. Finns bara ett problem och det är att han behöver dubbelt så mycket vatten dvs 600 liter för att få full storlek, men det löser väl sig med tiden...

Av maricici - 19 februari 2015 12:03

Fastnade nästan här på väg dit, jag sväger av från E4 för att köra ner på stan, längst ner och sedan tar man höger och så höger igen för att komma till tandis.

Där var blockerat med polisbilar och diverse rdäddningsfordon, så det var bara att köra rakt fram, vända och hitta en annan väg. När vanans makt är bruten och man sitter som hej, kom och hjälp, fast det finns minst två enkla alternativ att välja på och hur många gånger GÅTT just dom. Påminner om scenariot vid hästhoppning.   

Jajadå, det händer ALLTID i den här korsningen när det händer, krockas det inte så blir någon påkörd..

Ja jag säger detsamma, en finfin fyrvägskorsning med trafikljus   


Femhundra var det ja, och så fick jag lite att spendera på a)Försenad födelsedagspresent till Pamp. Det blev lite Duplo och Lego som mamma får hjälpa dom med   b) Mera Black Shiraz och så ett par provflaskor på 250 ml av ett par andra sorter och c) Djurmagazinet, 20 kg kattsand, 5 kg torrfoder för katt, stenar i lösvikt till räkgrotta, och fyra knappt synliga räkor som skulle  vara


Crystal Red men jag tror jag fick tre Pearl White vid närmare beskådan, fem nya Platy och så litta räkfoder..

Ska precis släppa dom ur transportpåsarna och undrar hur det ska gå och se vart dom där pyttisarna tar vägen..  

*Paus*

Såg inte ett barr av vart dom tog vägen och dessutom såg platysarna helstressade ut. Det sämsta fiskutsläpp jag haft sedan jag vet inte när..  


Hälsade på äldste grabben också som varnade för fallande bråte.. Så ser det ut i ditt föräldrahem också - och inte lär det bli något gjort idag   Fick en försenad   -present av honom och hans sambo, ett jättefint pärlhalsband. Ska fota och lägga in senare.  


Ska precis ta farväl av sambon som ska iväg nu på hand och fotrehab avd Reuma och så börja förbereda för grabbarnas återkomst.


Av maricici - 19 februari 2015 07:00

Ska folk inte få läsa om annat än min snoriga näsa i vinter?   Just när jag trodde det var bra igen, vaknar med detta och så båda öronen igentäppta.

Kan ju för all del vara praktiskt när jag ska få kostnadsförslaget från tandläkarn nu på morgonen..  

Och mailväxlingarna rör bara Traderaffärerna och tillför inget utom en knöfull inkorg som ska sorteras när allt är i hamn.

Och att jag lagt upp några nya auktioner, och det första jag får bud på är en helt otippad quiltad vår och sommarjacka, ett "chict" impulsköp som både gud och jag glömt bort. Men det stod ju nyskick i beskrivningen förstås. Och så är det så med kläder, att det som sitter som en smäck på den ena kan vara helt misslyckat på den andra.

Själv har jag fått hem ett gäng loungekläder från Cubus, svart och rosa, mina favoriter - och sambons av någon anledning.

Inte till salu; småprylarna som följer med alla serietidningar, dom ska småtrollen i Sundsvall ha, Joss tackade så mycket för den "baddalotäcka filmen"   via Facebook, och mina fundersamma anletsdrag undrade om det inte stod Lego utanpå DVD-omslaget?  Och ett tack genom mamman för småbyggsatserna Lego, först blev hon ilsken som ett bi då hon inte fick ihop dom och ännu ilsknare när mamma ville hjälpa till   -  det har hon efter sin moster någonstans - vid datorn när den inte vill och sambon kommer och ska hjälpa till.


Passar på att kolla efter fyndköp och tvekar vid ett par Loubutainskor utropspris: 1000 kronor, ser inte präglingen under sulan och ingen skokartong och dustbag på bild och då får det faktiskt vara för det priset. Dom mest noggranna säljarna har t o m ett sparat kvitto som medföljer..


Och nu, stänga ner och förbereda sig för tandläkarn..



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards