Ensparkibaken

Alla inlägg den 4 juni 2015

Av maricici - 4 juni 2015 20:41

har kunnat andas nästan normalt och t o m läst lite tidningar efter maten under den äldre grabbens vilda protester..

Börjar med Nationaldagen som har sitt evenemang i grannsamhället i synk med den årliga marknadsdagen, tänkte först gå dit med grabbarna, fanns lite skojiga aktiviteter dom kan ägna sig åt, men får nog ställa in på grund av pollenallergi och tidsbrist i kombo är jag rädd..

Kan bara säga att jag är gammal nog för att ha en nymodighet som vi aldrig firat förr och jag är fortfarande likgiltig inför fenomenet.

Peter Kadhammar spinner vidare på ett par artiklar under rubriken debatt, dom har även berörts uppe på FB-IRM

Ja, vart ska man börja och sluta och vart vill han komma med den krönikan..

Husby, en stat i staten.

Hur jag än vrider och vänder på saken med IS och allsköns globalt kvinnoförtryck så finns det ingen som integreras i landet Utopia, och lagsifta bort sånt som även är djupt rotat i den kristna kulturen går fetbort. Lägger ett kort till på alla kvinnor som inte ska klaga för några har det mycket värre-dom - på bilden..

Ur perspektiv, det bor en lite kulturrasist i oss alla. Just det, Erwin..

Frågar om det är ett Sverige dom aldrig känt, det där landet i praktiken, bortom politiker, media, kultur och whateverkretsar..

Skippa nationaldagen, ju äldre jag blir och ju fler människor jag möter desto säkrare blir jag på att det inte finns någon enat Sverige. Alla har sin krets, och sin värdegrund och på nivå gräsrötterna eller anonymerna som jag brukar kalla oss..

Under tiden faller någon från en balkong..

Jaha Erwin, vi kan nog skaka fram några liknande, dom flesta kvinnojourer är fulltecknade, av dom som kom levande fram..

Och orsak och samband är förstås fortfarande för infekterat för att peta i?

Kulturrasist!

Under historiens lopp har det alltid varit kvnnornas fel, dom är för grälsjuka och sedan så har dom själva valt sin sits. Så enkelt är det nu inte. Jag gissar att dom fortfarande är "grälsjuka", eller också är karln "sjukligt svartsjuk". Hos vissa är det en sjukdom, och hos andra djupt rotat i en kultur. Jaja...

Åter till debatten:

Man försöker spela ut kvinnor från två kulturer mot varandra i den här delen av Sverige som politiskt slagträ och det är där jag har lagt nästa kort och fokus.

Kontraproduktivt. Gå inte i den fällan.


Åker för att hämta dottern som varit ute och fotat. Ser två bortglömda sexpack blommor, en med gula tagetes och en med blå hänglobelia, den ska pryda huvudentren på nationaldagen försedd med två svenska flaggor. Lite får man väl bjuda till. Under tiden har det regnat på min torra tvätt. Vinkar lite trött med den ena fanan mot Husby till, no hard feelings, sis...


Får fram en bortglömd låt och artist som jag stordiggade för många år sedan på bilradion usbstickan. Sök upp på Spotify, nu ska jag uppta Vanessa Mae bekantskapen resten av kvällen.





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards