Ensparkibaken

Alla inlägg den 16 juni 2015

Av maricici - 16 juni 2015 01:18

en förkylning som slagit till igen, dom mår hyfsat bra dagtid men på natten slår det till med slem, hosta, täppt näsa och igenslammade bronker och störd nattsömn. Och där har dom befunnit sig helgen som gick.

Ska ta en runda till strax, med koksaltlösning i näsan, lite vatten att dricka som slemlösande och så ska den äldre ha sin antiepileptika.

I övrigt har det också varit en dyster helg med två tragiska dödsfall, morden på en ung tjej Lisa Holm, orsak okänd i skrivande stund och så mordet på en fyraårig flicka, offer för en bilbomb avsedd för hennes far. För en gångs skull känner jag att jag vill hålla detta inom min personliga integritet, möjligen beroende på att de har varit så överväldigande på sociala medier.   Alla mina tankar till deras familjer   


Tror grabbarna har somnat om nu så det är dags för mig att sova några timmar. Har suttit och fixat helgens spellista med random sommarlåtar och än är den inte färdig.

Smakprov, Så skimrande var aldrig havet, av Evert Taube, framförd av Lill Lindfors, min personliga favorit.

Av maricici - 16 juni 2015 00:24

      

 

För nyheten att vår svarthakedopping nedkommit med två välskapta ungar ur var sitt ägg. På den nedersta bilden ligger man tryggt under mammas vinge. Ett par korta simturer runt redet har man också hunnit med.


Ett grattis till lillprinsen också förstås, Madde, Chris och Storasyster Leonore   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards