Ensparkibaken

Direktlänk till inlägg 4 juni 2016

Och så är det mest på skoj förstås

Av maricici - 4 juni 2016 10:55

varför det kommit någon ny trend där människar visar upp sina storväxta kroppar, valkiga nävar, håriga ben, psoriasismärkta kroppsdelar osv på bild..

Min teori är väl att vad vi brukar kalla "vanligt folk" fått nog av att ständigt pekpinnas och profeteras för hur dom egentligen BORDE se ut.

Speciellt dom som trivs med sig själv och livet och inte förstår problemet alls.

Och så skapar man en antirörelse för alla som känner sig inom variabeln normala.

Med en viss glimt i ögat och mest på skoj hos många postare, inte för att dom inte tar sig själva på allvar, utan för att man kanske insett att livet är för kort för att hänga upp sig på småsaker.

Personligen så har jag hoppat över både ben och psoriasisvisningen då jag började kännas lite krystat för min del, och det var ju naturlig man skulle känna sig.

Bikinibilderna postades i en sluten grupp och i ett helt annat syfte så det var en annan femma.

Den att visa hur kläderna ser ut på något annat än modeller som är 195 cm långa och väger -55 kg. I bästa fall.

Ja på dom satt bikinin bra, men hur sitter den på en kvinnlig ölkagge eller en maffig E eller F-kupa?

Ja men äntligen får alla nätköpare och skyltfönstertittare som ligger över föreskriven samhällsstandard veta.

Bara för att man är tjock så innebär det inte att man vill ha ha kläder med en passform som säger hej och goddag till alla andra, och det var allt om detta.

Nej en sak till, alla tjocka passar inte bäst i vida kaftaner, vissa gör och ser helt gorgeous ut medan andra faktiskt klär bättre i lite tightare modeller. Det är mycket man får omvärdera i livet, ja.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maricici - 31 maj 2023 11:57

4000 kronor och vad ska jag göra med alla dessa pengar?   Svaret är att jag flyttade över dom till min buffert som krympt betänkligt under vintern på grund av elpriserna, en bil som behövde verkstad, småfix och ombesiktning samt en ny gräsklippare. V...

Av maricici - 31 maj 2023 01:04

  Var just på väg att lägga mig när dottern ropade och undrade om jag såg vad hon såg. Jo minsann, det brinner någonstans, ser ut som det är i skogen. Ringde 112 som redan fått larmet men tackade för uppmärksamheten. Tog en sväng ut för att försöka...

Av maricici - 3 maj 2023 20:50

efter att ha fått ombesiktning på trasiga bromsskivor bak och ett kostnadsförslag på 6000:- (en grundlig biltvätt inräknad) från verkstan. Och ärligt så var jag jävligt låg till att börja med. Elförburkningen har precis börjat minska och jag har ökat...

Av maricici - 1 maj 2023 21:19


  Blev bara en bild för vi hade fullt upp med att sitta och prata med besökare som stannade till. Prat om kameran och och berättelser runt bilden för den som var intresserad. Om huggormen som fick många att stanna till och som inte var ett dugg f...

Av maricici - 30 april 2023 22:32

I kväll efter 7 långa år gick vi nämligen upp till SHL igen inför nästa säsong. Och det känns ungefär som spelarna beskrev det, jag har inte riktigt hunnit ta in det än. Men visst fan är man glad, sitter med ett fånigt flin på läpparna och dunkar IRL...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards