Ensparkibaken

Alla inlägg den 21 mars 2018

Av maricici - 21 mars 2018 19:45

åtminstone på gatorna som är ömsom snöfria, ömsom sörja och ömsom översvämmade. Åtminstone på solsidan..

Undrade hur jag skulle komma förbi den där översvämmade gatstumpen och gjorde som så att jag följde framförvarande i spåren- med två hjul uppe på trottoaren. Undrar vad vi gjort om det inte varit fotgängarfritt, stannat och väntat eller fortsatt och dränkt hela underredet?   Och än är det bara på tredje-frjärde dagen med töväder. Vi kommer att få byta bilar mot båtar om det här fortsätter.

Men det blir snöfritt i år också och det är ju bra.

Sen har jag inte hunnit ta någon aktuell bild på mina udda strumpor utan fick ladda upp förra årets bidrag med försäkran om att här rockar vi sockorna 365 dagar om året..

Lade upp bilden på twitter i alla fall, väl dold under mitt "kan innehålla stötande och känsligt material" filter, och ska man tro vissa tidningsrubriker så var det väl inte helt fel  

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oR842j/foraldrar-forsokte-stoppa-rocka-sockorna-firande-pa-forskolan

Fråga inte mig vad dom fått för sig, som förälder vet man bara att det finns folk till allt och blir inte speciellt förvånad.

Vad det övriga beträffar så retweetar jag aldrig känsligt och stötande material, men folk har ju som sagt var olika preferenser..   Och om jag ska beskriva Twitter med ett par meningar så styr du själv innehållet i ditt flöde genom att välja både vilka du vill följa och dina följare. (Man kan även blockera sånt man inte alls vill se och tillfälligt stänga av retweets om man tycker någons ämne börjar bli jobbigt) 

Själv har jag som sagt var ett rätt mixat innehåll med hela politiska skalan från högra högerkanten till vänstra vänsterkanten, diverse nyhetskanaler både svenska och utländska, satanistiska sidor, konstsidor, erotic art, alla funkisförbund etc, detta för att undvika att fastna i en bubbla.

Men nog om detta.

Dags att packa yngste grabbens väska för hans bortavistelse, tvätta det sista som den äldre grabben bara måste ha med i sin på fredag, komma ihåg att jag har tid för provtagning 8:00 i morgon och ska vara koffeinfri från midnatt och fram till dess. En arbetsmorgon med kaffeabstinens med andra ord.  


Och på Spotify rullar:







Av maricici - 21 mars 2018 00:17

Sitter och läser en bok innan läggdags.

The Satanic Scriptures av Peter H. Gilmore..


Är inne på stycke; " Being guided solely by "whatever it is, I´m against it", means that you are enslaved to the people whom you oppose, as they determine what your reactions will be. The Satanist, who naturally sees himself as his own God, does not generally care what other people think about him."

Kapitlet var Rebels without Cause.

Bara en liten reflektion om att texten kan läsas åt två håll; har någon en åsikt som låter udda i samhällets öron så betyder det nödvändigtvis inte att den är oseriös, och åt andra hållet; det här är inte grejen för "Motvalls kärring", eller människor som önskar frigöra sig från konventioner i största allmänhet utan det sitter där på ett naturligt sätt.

 


På Spotify just nu:


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards