Ensparkibaken

Direktlänk till inlägg 6 maj 2019

Planeringsmötet gick bra

Av maricici - 6 maj 2019 18:59

det pågick hos yngste grabben som bjöd på kaffe och bullar och sken som en sol hela tiden. Han var aktiv lyssnare och meddelade lite önskemål, ett par hörlurar till surfplattan för att lyssna på musik, kommunikationsträningen dom skulle användas till får komma i andra hand. Och så ville han förnya helårsprenumerationen på Kalle Anka med nyhetens behag att hämta tidningen i egen brevlåda. Och ett eget internetabonnemang skulle fixas snarast. Och så skulle han och hans kontaktperson ta en shoppingrunda på stan igen  , i samband med öronkontroll på nya vårdcentralen. Och det skulle nog gå bra, det var ju ingen provtagning denna gång.  Sen undrade han om han skulle följa oss hem.

Inte den här gången men om 12 dagar-titta här i almanackan där krysset är. Och nu är det dags för dig att käka middag; kokt torsk med äggsås och potatis. Gott!

Tog en sväng in på Rusta också när jag ändå var i närheten. Den äldre grabben fyller snart år och vill ha lite rakgrejor

- Rakgrejor?

Ja, hudkrämer och lite lukta gott.

Antar att han har det efter sin mamma,

- Vad ni ska köpa till mig? Åh det är inte så noga, någon duschkräm eller hudlotion.

Med resultatet att jag sitter inne med en årsförbrukning efter jul och födelsedagar.

Men nu var det den äldre grabben; lade till en ansiktshandduk med färgglatt sommarmotiv och ett paket med 10 minipåsar potatischips i korgen. Som vanligt tycker föräldrarna det ser torftigt ut men den äldre grabben är nöjd och glad.

 

Och så hem och fixa en snabbmiddag igen. Inte pizza nu igen, någon måtta på lyxätandet får det vara. Bandspagetti med bacon och kelda ostsås ska det bli. Och så en grönsallad med tomater.

Och så vila efter maten. Den äldre grabben är måndagstrött efter tidsomställningen och skulle ligga på sin säng och dra sig till kvällsfikat.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maricici - 31 maj 2023 11:57

4000 kronor och vad ska jag göra med alla dessa pengar?   Svaret är att jag flyttade över dom till min buffert som krympt betänkligt under vintern på grund av elpriserna, en bil som behövde verkstad, småfix och ombesiktning samt en ny gräsklippare. V...

Av maricici - 31 maj 2023 01:04

  Var just på väg att lägga mig när dottern ropade och undrade om jag såg vad hon såg. Jo minsann, det brinner någonstans, ser ut som det är i skogen. Ringde 112 som redan fått larmet men tackade för uppmärksamheten. Tog en sväng ut för att försöka...

Av maricici - 3 maj 2023 20:50

efter att ha fått ombesiktning på trasiga bromsskivor bak och ett kostnadsförslag på 6000:- (en grundlig biltvätt inräknad) från verkstan. Och ärligt så var jag jävligt låg till att börja med. Elförburkningen har precis börjat minska och jag har ökat...

Av maricici - 1 maj 2023 21:19


  Blev bara en bild för vi hade fullt upp med att sitta och prata med besökare som stannade till. Prat om kameran och och berättelser runt bilden för den som var intresserad. Om huggormen som fick många att stanna till och som inte var ett dugg f...

Av maricici - 30 april 2023 22:32

I kväll efter 7 långa år gick vi nämligen upp till SHL igen inför nästa säsong. Och det känns ungefär som spelarna beskrev det, jag har inte riktigt hunnit ta in det än. Men visst fan är man glad, sitter med ett fånigt flin på läpparna och dunkar IRL...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards