Ensparkibaken

Direktlänk till inlägg 19 december 2020

Raska fötter springa....

Av maricici - 19 december 2020 16:11

Handlat i grannbyn i dag, håller fortfarande löftet att stödja våra lokala handlare och tog familjen med på en tur. Det senare för att den äldre grabben ville följa och han behöver sällskap när han väntar i bilen. Först in på ICA nära för att handla en lördagsgodispåse till just honom; 2 småkakor, några chokladbitar ur lösvikten, en minipåse ostkrokar, en minipåse chips och en barntablettask.

Och så 4 kg potatis, en påse clementiner och två kakor vit blockchoklad till julförrådet. Inte mycket folk ute, bra! Funderade på det höga antalet smittade, kan det jädrans viruset ha muterat och blivit smittsammare i denna andra våg?  

Och så iväg till nästa ställe, COOP nära för att köpa julskinkan, mjukt bröd till vardagsbruk, skinkspad till dopp-i-grytan, felix frysta köttbullar till grabbarna och så till DHL utlämningen. Äldste grabbens julklapp; en önskad herrparfym som inte finns att köpa ute på byn. Och så uträtta ett bankomatärende åt den äldre grabben och så till bilen igen. Den äldre grabben har käkat upp sin godispåse. Och så iväg till macken för att köpa örnkort som några ska få, och i ett svagt ögonblick, en liten billig chokladkalender till den äldre grabben. Varsågod; en present från mamma.  

Dottern har ett ärende till en kompis och till sist ska jag posta dom kombinerade jul och tackkorten från 60-årsdagen .

Det sista gör jag här hemma. Tittar in mot COOP i min egen by som ska besökas i morgon, här fördelar vi våra gracer.

Hemma; den äldre grabben ska äta upp hela sin chokladkalender och titta på Kalle Anka.

Själv ska jag ha en stark espresso med lite kaffegrädde i . Den koffeinkicken har jag förtjänat.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maricici - 31 maj 2023 11:57

4000 kronor och vad ska jag göra med alla dessa pengar?   Svaret är att jag flyttade över dom till min buffert som krympt betänkligt under vintern på grund av elpriserna, en bil som behövde verkstad, småfix och ombesiktning samt en ny gräsklippare. V...

Av maricici - 31 maj 2023 01:04

  Var just på väg att lägga mig när dottern ropade och undrade om jag såg vad hon såg. Jo minsann, det brinner någonstans, ser ut som det är i skogen. Ringde 112 som redan fått larmet men tackade för uppmärksamheten. Tog en sväng ut för att försöka...

Av maricici - 3 maj 2023 20:50

efter att ha fått ombesiktning på trasiga bromsskivor bak och ett kostnadsförslag på 6000:- (en grundlig biltvätt inräknad) från verkstan. Och ärligt så var jag jävligt låg till att börja med. Elförburkningen har precis börjat minska och jag har ökat...

Av maricici - 1 maj 2023 21:19


  Blev bara en bild för vi hade fullt upp med att sitta och prata med besökare som stannade till. Prat om kameran och och berättelser runt bilden för den som var intresserad. Om huggormen som fick många att stanna till och som inte var ett dugg f...

Av maricici - 30 april 2023 22:32

I kväll efter 7 långa år gick vi nämligen upp till SHL igen inför nästa säsong. Och det känns ungefär som spelarna beskrev det, jag har inte riktigt hunnit ta in det än. Men visst fan är man glad, sitter med ett fånigt flin på läpparna och dunkar IRL...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards