Ensparkibaken

Alla inlägg den 10 mars 2020

Av maricici - 10 mars 2020 23:28

efter 5 perioder och en så tät och intensiv match att man knappt kunde andas så vann vi med 4-3 till sist. Björklöven ägde första och lite av andra perioden så uddamålsförlusten måste känts surt för dom, men sånt händer. Noterar annars att det intensiva tempot mattades av i förlängningsperioderna för båda lagen och det säger jag inget om. Undrade snarare hur dom orkade. I nyhetskollen noteras att dom första fallen av coronavirus har drabbat länet, det handlade visst om en familj som klokt nog isolerat sig själva.

Ingen anledning till panik med andra ord.

Av maricici - 10 mars 2020 17:52

i den första hockeyallsvenska finalen mellan Björklöven och MoDo. Ärligt talat trodde jag inte att vi skulle komma så långt denna säsong och det är väl därför jag är lätt euforisk.

Och under den timmen har jag lite tvätt att vika och slabba med. Blir extra mycket så här i sjukdomstider, speciellt av t-shirts och badrumsfrotte. Och annars så tror jag att jag kryar på mig, allt mindre hosta och feberfri, men matt i benen och med antibiotikamage försedd. Fördel att jag jobbar hemifrån så jag har inte behövt krångla med någon sjukskrivning åtminstone. Bara att sätta upp timmarna på anställd anhörigvikarie (dottern) och skriva noll timmar på min lönerapport. Men jag har i alla fall hållit igång helgen som gick och så i går. Och idag är den äldre grabben på korttidsboendet och kommer hem på fredag eftermiddag (och då ska vi hämta brorsan  )


Och dagens   Hockeyallsvensk final på TV förstås.

Dagens   Orkar inte vara ute i det vackra vårvintervädret ännu och missar sångsvanarnas ankomst.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards